Senaste nytt

SAS försvar mot att de tar bort Champagne i Business och Economy Extra Intra-Europa

Adam

Medlem
Hej allihop!

Skrev på SAS facebooksida och frågade varför de tagit bort, där sa de att kunderna hade önskat mousserande..

När jag ringde inflight service sa det att det var en besparingsfråga. Den mycket arrogante mannen sa att det känner väl du säkert ingen skillnad på. Det sa jag att jag visst gjorde. Då sa han att jag var den förste som klagat på detta!! Det kan väl ändå inte stämma? Uppmanar alla att ringa customer realations på sas.

Så dåligt av SAS att ha sådana arroganta personer på den avdelningen.

ARG!
 
Varför skulle man önska bort Champagne och önska in mousserande vin som inte kommer från regionen? Kanske skall de titta på MySASIdea där Champagnen ligger högt och finns omskrivet ett antal gånger.

Det är ju som sagt bara en principsak.
 

Dr. Miles

Expert

Airbus747

Medlem
Den mycket arrogante mannen sa att det känner väl du säkert ingen skillnad på.

I min värld så byt ut denne bittra man omgående.
Oavsett om han bara gör enl. nya besparingsförslag så borde fanskapet lära sig veta hut.
Hans utkomst kommer inte enbart från skattebetalarna utan även från KUNDEN.
 

Jacob

Medlem
Att det är av besparingsskäl var väl inte särskilt svårt att lista ut, men att referera till någon undersökning att passagerarna vill ha det så känns bara fånigt.

De enda jag kan tänka mig acceptera förändringen är de som ändå inte dricker champagne/mousserande ombord, antingen av personliga skäl eller för att man reser i tjänsten. Men där gör det i alla fall ingen skillnad kostnadsmässigt för SAS.
 

cmj

Medlem
och om det nu är så få som dricker champagne ombord så borde väl inte några flaskor förstöra SAS resultat?!

Då är det väl bara att spara champagnen till dom som frågar efter det, svårare behöver det ju inte vara, eller?!
 

Patrik

Medlem
Den mycket arrogante mannen sa att det känner väl du säkert ingen skillnad på.

I min värld så byt ut denne bittra man omgående.
Oavsett om han bara gör enl. nya besparingsförslag så borde fanskapet lära sig veta hut.
Hans utkomst kommer inte enbart från skattebetalarna utan även från KUNDEN.

Byt ut? I min värld är det en lön att spara in på, det finns så mycket uttråkade människor som arbetar med saker de inte brinner för,
säg upp dem och spara in lönen, de bidrar ändå inte till slutresultatet.
 
Toppen