Senaste nytt

Air France/KLM tar bort bränsletillägg vid bonusresa på short-haul

Homer

Medlem
Jag har inte haft tid med någon detaljanalys så jag
kanske missat något:
- Gäller bara short-haul
- Förbättring för ekonomi, YQ bort och poängkostnad oförändrad
- Enhancement för business, YQ bort men kraftigt ökad poängkostnad.
- Både poängkostnad och avgifter varierar beroende på avgång

Gjorde en testbokning i december och fick i ekonomi:

ARN-CDG 12.500 + 17,70 €
CDG-ARN 12.500 + 29,64 €
- Lägger man till en inrikessträcka i Frankrike så är poängkostnaden oförändrad
medan avgifterna ökar.

- Flying Blue News

--
Ändrad av AHO
Originalrubrik: Förändring bränsletillägg short-haul
 
Last edited by a moderator:

Magino

Medlem
Helt galet dyrt att flyga business Inom Europa nu. ARN-AMS kostar 75000 Miles för tur och retur, jämför det med AMS-DXB som kostar 80000 miles i business. Visst är det högre skatter på long-haul resan men 75000 miles för en resa inom Europa är en hel del.
 
Helt enkelt AF/KL klassade ut sig som en awardflygbolag. Nästa år satsar jag på DL, även om resorna är dyra åtminstone skippar man hutlösa bränsletillägg.
 
Flying Blue has a pleasant surprise for you

Fick följande mail från Flying Blue igår kväll. Kan inte se att det diskuterats här, men å andra sidan brukar ju Skyteams "förbättringar" sällan väcka stor uppmärksamhet här. Någon som begriper om det är en försämring eller faktiskt blir bättre?

---

Dear Mr GUSTAFSSON,

Because your satisfaction comes first.

Turn your Award Miles into award tickets and enjoy the new Flying Blue benefits designed for you:

For flights within Europe(1), there's no more fuel surcharge for you to pay separately(2).
Now it will be included in all award tickets.

Flying Blue is also introducing more availability of award tickets within Europe(1). This means you will enjoy even more booking options when searching for destinations and flights.

You can still book any Classic Award ticket in Economy starting at the same number of Miles as usual. The number of Miles required for other award tickets has been increased to better reflect the new flexibility and availability, as well as the surcharge inclusion.

1 Including North Africa and Israel.
2 Airport and security taxes still to be paid separately.
 

Gnopps

Medlem
Visst är det bra med inget bränsletillägg inom Europa men det är så otroligt väldigt jätteirriterande när de marknadsför försämringar med "Because your satisfaction comes first".
 

Jonas C

Medlem
Kommer tjäna ungefär 6150 FB miles på kommande Aeroflot resa till Tokyo. Någon som vet om man får sign-up bonus hos FlyingBlue?

EDIT: Kommer av någon anledning inte åt mitt befintliga FB konto, trots att senaste kreditering skedde för exakt 12 månader sedan.
 
Last edited:
Toppen