Senaste nytt

Skippa utresa på tur- och returbiljett till USA?

JWD

Medlem
En bekant till mig som sturderar i Kalifonien tar nu sin examen och ska därför flytta hem till Sverige. Men att hitta en billig enkelbiljett är som de flesta vet, snudd på omöjligt . Så jag hittade en billig open-jaw biljett med SAS.

SAS.Utresa i GO: ARN-OSL-EWR / Hemresa i Plus: RDD-SFO-CPH-ARN.

Planen var helt enkelt att avboka utresan och enbart använda hemresan (jag har gjort det inom Europa). Men sen blev jag osäker om det är möjligt för biljetter till USA? Men jag hittar inte villkoren på SAS nya hemsida. Och att ringa kundtjänst känns som ett långskott. Därför vänder jag mig till er på BC. Vi är naturligtvis båda medvetna om att kostnaden för utresan inte kommer att betalas tillbaka.
 
Kapittel 3 omhandler vel din problemstilling.

3.3.6 Vennligst legg merke til at dersom du ikke møter opp til en flyvning hvor du har bestilt plass, forbeholder vi oss retten til å avbestille returreisen din eller videre plassbestillinger i reiseruten din. Dersom du derimot underretter oss om dette på forhånd, vil vi ikke kansellere dine videre plassbestillinger, men artikkel 3.3.4 vil gjelde i dette tilfelle.

Befordringsvilkår - SAS



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Gilla
Reactions: JWD

JacobGBG

Medlem
Gör så att du bokar om med utresa först och "hemresa" till USA vid senare tillfälle så kan du ju bara skipa den riskfritt.
 
Toppen