Senaste nytt

Sitta bredvid en död i flera timmar

Nu är inte jag den som vill leka moralkaka och jag har full respekt för allas inlägg.
Men detta som har hänt är riktigt tragiskt. Alltifrån denne passagerarens efterlevande, till kabinpersonalen som gjorde allt för att rädda honom. Och självklart för växjöbon. Men att sätta en smiley på ett inlägg som detta tycker jag inte är riktigt passande.
 

Homer

Medlem
Nu är inte jag den som vill leka moralkaka och jag har full respekt för allas inlägg.
Men detta som har hänt är riktigt tragiskt. Alltifrån denne passagerarens efterlevande, till kabinpersonalen som gjorde allt för att rädda honom. Och självklart för växjöbon. Men att sätta en smiley på ett inlägg som detta tycker jag inte är riktigt passande.


Det som det handlar om är ju ett fantastiskt oseriöst flygbolag som inte la den avlidne i personalens vilorum eller annat utrymme,vilket är brukligt när sånt händer, och inte bland de resande
.
Förutsatt att det här är sant så skulle de inte alls låtit honom flyga...
Flygvärdinnorna var där hela tiden, men planet lyfte ändå, säger Lena Pettersson.

Kompenseras efter flygtur med lik - Nyheter P4 Kronoberg
 
Håller med dig till fullo att kabinpersonalen skulle ha placera honom på ett mer passande ställe. Känns ju fel att t ex. placera en död person på en toalett. På många utav flygplanstyperna finns inga särskilda viloutrymmen för personalen.

Sedan ska man också ifrågasätta varför de valde att lyfta trots att passageraren krampade och hade svettningar? Kunde det bero på någon sjukdom t ex. Epilepsi?

Naturligtvis är det ju tråkigt för denna passagerare att ha en död person vid stolsraden bredvid. Men vid brist på utrymme, vad kan man göra? Det fanns ju säkert passagerare på den andra raden och även framför- och bakom mittenraden.Men hur som haver- otroligt tragiskt det som hände...
 

Singapore

Medlem
Vill minnas att det hände något liknande en Jetstar flight mellan SIN - AKL för ungefär ett halvår sedan. Då lade personalen den döde i i deras crew rest area, vilket jag tycker torde vara den korrekta handling från personalen i detta drama.
 

agehall

Medlem
Jag håller helt med om att personalen skötte det hela lite oproffisionellt. Man borde givetvist ha flyttat liket. Jag är också lite tveksam till varför han fick flyga alls om han nu verkade vara dålig redan från början.

Nästa sak som slår mig, är att detta borde vara en flight mellan Nairobi och Dar Es Salaam (eller någon annan stad i Tanzania). Det är ju inga jättelånga flighter direkt men när man läser på AB får man ju intrycket att det var en 10h flight (eller iaf mycket längre än vad det troligen var).

Hsh är det tragiskt för alla parter. Måste dock säga att jag är imponerad att hon lyckades får "rätt" mot KQ. De är mästare på att smita undan ansvar...
 

Singapore

Medlem
Jag håller helt med om att personalen skötte det hela lite oproffisionellt. Man borde givetvist ha flyttat liket. Jag är också lite tveksam till varför han fick flyga alls om han nu verkade vara dålig redan från början.

Nästa sak som slår mig, är att detta borde vara en flight mellan Nairobi och Dar Es Salaam (eller någon annan stad i Tanzania). Det är ju inga jättelånga flighter direkt men när man läser på AB får man ju intrycket att det var en 10h flight (eller iaf mycket längre än vad det troligen var).

Hsh är det tragiskt för alla parter. Måste dock säga att jag är imponerad att hon lyckades får "rätt" mot KQ. De är mästare på att smita undan ansvar...

Enligt utsago skulle hon flyga AMS-NBO-DAR och eftersom det står "timmar senare" så torde flighten som incidenten utspelade sig på vara mellan AMS-NBO.
 
Toppen