Senaste nytt

Lufthansa priority boarding?

Mr.A

Medlem
Är detta något man överhuvudtaget tillämpar? Jag har på mina sista flighter (inom Europa) inte sett någon tillstymmelse till priority lanes, ej heller har personalen ropat ut att Business /Senator kan boarda före de andra.
 

Traveller

Medlem
LH priority boarding?

Har aldrig varit med om att LH har priority boarding på sina Europa linjer. Dock har jag alltid mött det då det är intercontinentalt.
 
Jag har varit med om att de gjort announcement för prio (intra Europa) men att det aldrig har efterlevts varken av personal eller passagerare.
 

Mr.A

Medlem
Detta gör ju faktiskt KLM / Air France alltid (bortsett från ARN där det är lite si och så) en av de små detaljerna man tycker om att reta upp sig på :)
 

Svenska73

Medlem
FRA-MCO så fick vi i Business och First stå i vanliga kön, stående i 30 mins för boarding. Det var då jag bestämde mig att det var sista gången lag skulle flyga LH om jag kunde hjälpa det.
 

Jacob

Medlem
Visst har Lufthansa prio boarding inom Europa. På London Heathrow har de haft detta i flera år, separat kö, tydligt skyltad och med personal som följer upp. I Warszawa har jag sett samma sak.

Men visst är det mer undantag än regel.
 

Senator

Moderator
Efter man installerade självboarding i MUC och FRA känns det som att det är mindre av prio boarding. Dock står det ofta att en av två "maskiner" är för Guld och affärsklass, men även i 'ordnung muss sein' hemlandet funkar inte alltid detta. Jag har aldrig upplevt det Svenska73 beskriver på long-haul
 

Kricka

Medlem
LH brukar oftast köra boarding by row-number men med det viktiga tillägget om att
Business-, HON- och Senator-/Star Alliance Gold may board at any time. Samtliga
Intercon. flyg jag haft med LH har haft skilda köer men att det inte rikigt fungerar i
praktiken är en annan sak.
 

Kris

Medlem
Var ju ett tag sedan sist denna tråden var aktiv, så tänkte att det var dags.. :) Perfekt genomförad prio boarding LH2443 CPH. En mindre köttmur fick forceras, men lugnt och skönt att komma ombord efter det.

IMG_20190627_123559.jpg
 
Toppen