Senaste nytt

Vet ni vilket flygbolag B707:an som finns på Arlanda tillhör i?

Dr. Miles

Expert
Jag tror att jag såg ett Boeing B707 plan(gammalt 4 motorigt plan) på Arlanda förrgår. Det låg bakom SAS hangern.
Vet ni vilket flygbolags?

Det fanns även Alitalias MD-80 serie flygplan. Är det för C/D check här?
 

Mauricio

Medlem
Stämmer att det är en VIP konfigurerad DC-8, VP-BHM heter den om jag minns rätt. Står utanför mitt jobb! Vi har dock gjort en A-check på en annan vip-konfigurerad kärra som heter VP-BHS utrustad med fyra CFM-56 motorer, har massvis med interiörbilder som slår alla first-class suites med 1000 hästlängder, är dock osäker på om jag får lägga ut bilderna så jag avstår. Ett par bilder på kärran kan jag dock lägga ut!

VP-BHM är som en Ryan air kärra jämfört med VP-BHS inredningsmässigt.

IMG_1883.jpg

IMG_1884.jpg
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Jag tror att jag såg ett Boeing B707 plan(gammalt 4 motorigt plan) på Arlanda förrgår. Det låg bakom SAS hangern.
Vet ni vilket flygbolags?

Det fanns även Alitalias MD-80 serie flygplan. Är det för C/D check här?

Alitalia MD80n, och några till MD80's har stått där i evigheter. Tror dom har gjort sitt.
 

Mauricio

Medlem
Vet inte hur det är med Alitalias MD80 men det står en del Ukrainska MD80s som vi gör C checks på, bland annat UR-WRB, UR-CJC, sedan kommer det in en fin ström av MD80s från Spanair som bl.a ska borescopas och andra kontroller innan de flygs till USA för att gå som vattenbombare, minns inte reg på alla men en heter SE-DIF.
 

Homer

Medlem
har massvis med interiörbilder som slår alla first-class suites med 1000 hästlängder, är dock osäker på om jag får lägga ut bilderna så jag avstår.

Finns interiörbilder i pdf dokumentet cmj länkade till

Är det Allegiant som köper upp alla MD80 :)
 

Traveller

Medlem
Homer, Allegiant är de som köper upp SAS MD maskiner. Dom köpte upp i princip alla då SAS sålde dessa förra gången. Orsak: SAS MD är världens bäst skötta.
 
Toppen