Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Kom på efter ha skrivit i en annan tråd att det finns igentligen mängder av saker man ibland retar sig på i vårt resande liv.

Mina topp noteringar är:

Folk som envisas med att släpa sitt XXXXL bagage ombord och alltid strular med att finna en plats för detta trots att dom vet sen tidigare att det går inte hur mycket vilja, våld och vaselin dom än använder klämma in detta i bagage luckan i kabinen.


Folk som också envisas med att snabbt klämma in sitt carry on bagage runt rad 1-5 vid ombordstigning men sitter längs ner i kabinen.


Vad har ni för något ni retar er på om något runt ert resande ?

// Lite morgon grinig :)
 

agehall

Medlem
Håller med om dina irritationsmoment.

Dessutom hatar jag alla tomtar som ska tränga sig ut så fort de kan för att sedan tvärstanna i gången upp till gaten och börja fippla med sina handbagage eller bara gå sakta och vagga fram och tillbaka så att man inte kan ta sig förbi.
 

gdaily

Medlem
Ungefär allt som har med säkerhetskontrollen att göra. Ja, jag vet att den är nödvändig, men den irriterar mig. Folk som inte fattar att "ingen vätska" innefattar den spritflaska du köpte på vägen till flygplatsen, som inte fattar att det kommer pipa för att du inte tagit av livremmen, och framför allt de säk-kontroller som envisas med att man måste ta av sig skorna.
 
Haha - känns som att ni slagit huvudet på spiken!

Jag tycker det är jobbigt att boarda först när man sitter vid gången i Business Class och femtio personer slår en på axeln med sina väskor på vägen ner bakom skynket.

Oklarheter kring boarding-prioritet kan också vara irriterande men varierar med olika bolag.

Har varit med om att en resenär plockade upp en Big Mac & co från McDonalds på en SQ flygning (!) i sätet intill mig. Det luktade inte så gott.
 

henrik l

Medlem
Som nämnts i en annan tråd, folk som står långt fram i gången och fipplar med sitt bagage, tar av jackor, eller vilka anledningar man nu kan ha att stå kvar mitt i gången och bilda en effektiv propp så att boradingen ska gå riktigt långsamt.
 

Gnopps

Medlem
På flygplatsen
  • Ingen avgränsning/genomdrivande av de olika köerna i check-in & boarding
  • Tvingas genom tax-free för att komma in på flygplatsen (ex CPH & ARN)
  • Som tidigare skrivits när det inte visas respekt mot medresenärer utan man står precis intill bagagebandet så att alla inte kommer fram
  • Säkerhetskontroll vid gaten istället för vid terminalingången
  • Gateinfo som inte visas förrän X minuter före avgång för att folk ska shoppa istället för att sitta vid gaten och vänta (CPH)

På planet
  • Folk som pratar i telefon medan de lägger upp/tar ner väskan från hatthyllan, brukar gå långsamt eller så tappas väskan
  • Ha sätet framför mig tillbakalutat när måltiden serveras
  • Barfota medpassagerare under måltiden
  • Passagerare bakom som reser sig upp ur stolen genom att grabba tag i mitt nackstöd
  • Hitta toaletten nersölad

Kan säkert komma på fler men vill inte sitta å bli småirriterad nu :) Finns mycket som är trevligt osså!
 

Alx

Medlem
Folk som klagar på köerna i säkerhetskontrollen och sedan själva INTE tar tillfället i akt att försöka korta köerna genom att förbereda sig för sin egen smidighet genom den... Jag blir galen när folk börjar tömma fickor, tar av sig jackor, tar fram datorn m.m. när det är deras tur att passera! Varför är inte detta gjort tidigare, nu är det ju DU som sinkar processen?! Dessa personer borde för evigt portas från att få gå i Fast-Track, vad ska dom med den till om de ändå tycks ha all tid i världen?!
 

eramag

Medlem
Folk som klagar på köerna i säkerhetskontrollen och sedan själva INTE tar tillfället i akt att försöka korta köerna genom att förbereda sig för sin egen smidighet genom den... Jag blir galen när folk börjar tömma fickor, tar av sig jackor, tar fram datorn m.m. när det är deras tur att passera! Varför är inte detta gjort tidigare, nu är det ju DU som sinkar processen?! Dessa personer borde för evigt portas från att få gå i Fast-Track, vad ska dom med den till om de ändå tycks ha all tid i världen?!

Något som jag irriterar mig på är när kön i Fast Track är lika lång eller längre än vanliga kön. På ARN har de möjlighet att öppna upp ytterligare ett band, men det görs sällan. Och på CPH tar det 5 minuter att springa från det överfulla Fast Track till vanliga (plus att man då inte kommer ut vid loungen) ;)
 

Jacob

Medlem
Säkerhetskontrollen står högt på listan.
När man har stått och väntat i kö i tio minuter, passerat fem skyltar där det både med bilder och på fyra olika språk står att man ska packa upp datorn och tömma fickorna, och så står folk ändå som fån när de kommer fram till röntgenmaskinen.
Jag kan förstå om man har mycket baggage eller reser med barn, men när folk bara är rent dumma och ouppmärksamma är det irriterande.

Folk som pratar för högt i mobiltelefon, ännu värre när det bara är för att boasta sitt ego så alla omkring ska höra. Fånigt!

I economy class när folk fäller tillbaka sin stol utan en tanke på att det kan finnas någon bakom som äter/dricker.

När skärmarna indikerar boarding antingen absurt tidigt eller absurt sent. På flygplatser jag besöker ofta som ARN, FRA, LHR, CPH osv kan jag dock räkna ut detta rätt bra själv, men så ska det väl egentligen inte behöva vara.
 
Toppen