Senaste nytt

Uppgradera low economy med Lufthansa?

agehall

Medlem
Var fick du den idén ifrån? Det står rätt tydligt i rubriken för poängkolumnen att det krävs bokningsklass Y eller B och de är inte direkt low economy...

Är osäker på om man kan uppgradera "i två steg", men oavsett är det knappast en bra affär imho.

edit: Ah, såg nu att det stod "other booking classes to business" på den högra kolumnen. Tja, då kanske det går. Men som Kricka påpekar så finns det ju ospecificerade undantag.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Tidigare var det bara möjligt att uppgradera från B, H och Y. Punkt 4 i det finstilta låter lite lurig
då man inte talar om vilka boklningsklasset det gäller. Ringer man M&M och kollar så får man
naturligtvis veta om det fungerar eller ej.
 

Senator

Moderator
Jag tror vi blandar lite äpplen och päron... Star A uppgraderingar är nästan alltid B eller Y, samt D, C, och J till F. Men det har varit möjligt i alla 12 år jag har varit med i M&M att även uppgradera billigare ekonomi biljetter på LH. Dock är det uselt värde, det kostar 100,000 t/r till USA medan en bonus resa i C kostar 105,000.
 

agehall

Medlem
Jag missade att den högra kolumnen även täckte "andra bokningsklasser"... Men det är ju som sagt uselt värde att uppgradera då.
 

mry

Medlem
MRY, är du M&M medlem eller SAS EB medlem?

Jag är EBG, inte medlem i m&m men kan ju fixa poäng och medlemskap i där om det nu går att uppgradera.

Jag har ju nästan 400 000 club carlsson poäng snart och de kan man väl konvertera till lufthansa m&m om jag fattat det rätt, men vill ju inte göra det om jag inte vet att det säkert går.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag är EBG, inte medlem i m&m men kan ju fixa poäng och medlemskap i där om det nu går att uppgradera.

Ok, tabellen du hänvisar till gäller bara för M&M medlemmar. Om du inte reser i affärsklass och bara inom LH gruppen, stanna med SAS är mitt tips.
 

mry

Medlem
Jag har inte tänkt byta jag undrade mest om det är värt att skaffa 50 000 poäng och m&m bara för att uppgradera på den a380 flygningen jag har från sfo till fra...
 

Senator

Moderator
Jag har inte tänkt byta jag undrade mest om det är värt att skaffa 50 000 poäng och m&m bara för att uppgradera på den a380 flygningen jag har från sfo till fra...

Det beror väl på vad kostar att anskaffa 50,000 M&M Miles :) men i min världen är svaret nej... då hade jag hellre anskaffat 105,000 och åkt samma som bonus resa.
 
Toppen