Senaste nytt

Ryska Transaero beställer Airbus A380

Jacob

Medlem
Ryska flygbolaget Transaero har lagt en beställning på fyra Airbus A380, det första flygbolaget i Ryssland och CIS att flyga med A380. Flygplanen kommer användas vissa långdistanslinjer samt högt trafikerade linjer från Moskva.

Flygplanen kommer ha tre klasser ombord och plats för 700 passagerare.
 

Dr. Miles

Expert
Ryska flygbolaget Transaero har lagt en beställning på fyra Airbus A380, det första flygbolaget i Ryssland och CIS att flyga med A380. Flygplanen kommer användas vissa långdistanslinjer samt högt trafikerade linjer från Moskva.

Flygplanen kommer ha tre klasser ombord och plats för 700 passagerare.
och jag tror att Transaero är enda flygbolag i Ryssland som använder Boeing B747 som passagerarplan.
 

skydiver

Medlem
Flygplanen kommer ha tre klasser ombord och plats för 700 passagerare.
Rymmer en A380 700 pers om man har tre klasser? Rymmer den ens 700 pers om man har en klass? Låter mycket.

Edit: ser nu att Airbus på sin hemsida specar:
Pax:
Typical seating: 525 (3-class)
Max: 853
 

Jacob

Medlem
700 stolar är det som gått ut i media, jag fick infon via Reuters.

Transaero tror jag kör ganska mycket trafik till semesterdestinationer så förmodligen kommer business och first (eller om man kör business och premium economy) inte alls ta upp så mycket plats av planet som de gör på exempelvis Emirates, Lufthansa och Singapore Airlines.
 

Dr. Miles

Expert
Transaeros First/Business class stolar på befintliga flygplansmodeller. De ser inte så dåliga ut.

Transaero Imperial class (First class)
6516513743_1a7a037ffa_z_d.jpg

(Foto: Transaero Imperial class by foo_fighter_spotting at Flickr)

Transaero Business class
6516515627_79b62cc15a_z.jpg

(Foto: Transaero Business class seats by foo_fighter_spotting at Flickr)


Det finns också review om Transaeros Boeing B777-300 här.
A Second Boeing 777-300 Of The Transaero - English Russia
 
Last edited:
Toppen