Senaste nytt

Jag behöver hjälp att kolla upp Lufthansa LH772 Frankfurt-Bangkok...

Alx

Medlem
Hej allihopa,

Jag har ett litet dilemma som inte är allt för ovanligt under storhelger. Jag är bokad på LH772 FRA-BKK 24/12 (ankomst 25/12). När jag går in och tittar på Lufthansas samt andra bokningskanaler finns inte flygningen kvar. Jag har inte fått något meddelande om att flighten är inställd.

När jag ringer till Lufthansa så svarar de att flighten är fullbokad, vilket iofs inte är något konstigt kring jul. MEN även returen den 25/12 BKK-FRA är borta. Det är här jag börjar ana oråd. Sannolikheten att båda flighterna är helt slutsålda i samtliga klasser, samtidigt som dagen innan och dagen efter har gott om platser känns minst sagt liten.

Om någon här har möjlighet att kontrollera i något system huruvida LH772 är inställd eller inte den 24/12 vore jag väldigt tacksam!

Tack på förhand och trevlig arbetsvecka från ett soligt och varmt Valletta!
 

AABack2ARN

Medlem
Hmm. Jag kan också se flighterna i ExpertFlyer. Och bägge flygningarna är status Closed på SAMTLIGA bokningsklasser inklusive F och A. Det tycker jag luktar hund.

Jag kan se sittplatskartorna för bägge flygen och på LH772 är det ett flertal säten allokerade kanske 40M, 10C och 0F. På LH773 är enbart 8M säten allokerade. Inga säten är allokerade i vare sig C eller F och samtidigt är även de klasserna blockade för försäljning... En otroligt stor gruppresa på ingående kanske :(

Jag är förvisso en orolig själ men det där tycker jag luktar inställt plan (eller åtminstone att de funderar om hur de skall göra). Det är värt att notera att det finns platser på ett flertal andra Star-bolag just de dagarna.

Mitt tips är att hålla ögonen öppna avseende denna flight.
 
Har du tur blir du ombokad till Thai Airways Airbus A380 flight samma dag FRA-BKK.
Lufthansa och Thai Airways har codeshare sammarbete mellan FRA/MUC-BKK
 
Toppen