Senaste nytt

Continental President Lounge på Newark

Hej!

Jag ska till New York i början av december för julhandla julklappar till familj och vänner. Ska flyga med halv tokig route ARN-MUC-EWR-FRA-ARN. Europeiska rutter med SAS och Intercontinental med Lufthansa respektive Continental.
På vägen hem skall jag flyg från EWR som sagt med Continetal. Enligt Star Alliance hemsida det finns 2 st Continental PResident Club Lounge i terminal C. Nu undrar jag om någon använt dessa och skulle kunna rekommendera vilken av dessa 2 skall man välja?
Mvh,
Tommy
 

Alx

Medlem
De bästa loungerna på den resan är enligt min mening först Lufthansas, sedan SAS och långt därefter Continentals.

Alkoholfria drycker, nötter, popcorn, kex och kexchoklad är vad man kan vänta sig. Loungerna har samma utbud så jag hade också valt den närmast gaten. Vill man ha vin, öl eller sprit finns det en bar att handla i. Det är förövrigt i samma bar som man måste hämta ut även alkoholfria alternativ. Hela upplevelsen i Presidents Club är att man byggt en stor och (med amerikanska mått) ganska fin lounge men snålat in på ALLT annat.
 

JensE

Medlem
De bästa loungerna på den resan är enligt min mening först Lufthansas, sedan SAS och långt därefter Continentals.

Alkoholfria drycker, nötter, popcorn, kex och kexchoklad är vad man kan vänta sig. Loungerna har samma utbud så jag hade också valt den närmast gaten. Vill man ha vin, öl eller sprit finns det en bar att handla i. Det är förövrigt i samma bar som man måste hämta ut även alkoholfria alternativ. Hela upplevelsen i Presidents Club är att man byggt en stor och (med amerikanska mått) ganska fin lounge men snålat in på ALLT annat.

Vet inte när du var där för i princip inget stämmer i ditt inlägg.

Öl (Heineken och någon till) och vin (utvalda sorter) är gratis.
Finns en hel rad med spritsorter som är gratis också.
Det som kostar om du vill ha premium vin/skumpa/sprit. Allt annat är gratis.

Vad beträffar tilltugg så är det riktigt dåligt som de flesta amerikanska lounger och mycket har ändrats sedan jag sedan var där i Januari.
Kan rapportera vad som finns nästa vecka. Ska besöka Presidents Club på både EWR och IAH.
 

Senator

Moderator
De bästa loungerna på den resan är enligt min mening först Lufthansas, sedan SAS och långt därefter Continentals.

Alkoholfria drycker, nötter, popcorn, kex och kexchoklad är vad man kan vänta sig. Loungerna har samma utbud så jag hade också valt den närmast gaten. Vill man ha vin, öl eller sprit finns det en bar att handla i. Det är förövrigt i samma bar som man måste hämta ut även alkoholfria alternativ. Hela upplevelsen i Presidents Club är att man byggt en stor och (med amerikanska mått) ganska fin lounge men snålat in på ALLT annat.

Om Tommy åker från Terminal C som är COs hub, blir det mycket bökigt att ta sig ut till SAS/LH loungen i Terminal B ;) Om man gillar äpplen, jordnötter samt pretzels är CO Pres Club mycket bra.
 

Alx

Medlem
Vet inte när du var där för i princip inget stämmer i ditt inlägg.

Öl (Heineken och någon till) och vin (utvalda sorter) är gratis.
Finns en hel rad med spritsorter som är gratis också.
Det som kostar om du vill ha premium vin/skumpa/sprit. Allt annat är gratis.

Vad beträffar tilltugg så är det riktigt dåligt som de flesta amerikanska lounger och mycket har ändrats sedan jag sedan var där i Januari.
Kan rapportera vad som finns nästa vecka. Ska besöka Presidents Club på både EWR och IAH.

Oj, jag kanske rör ihop Presidents Club med Uniteds lounge eller nått... Det var flera år sedan jag senast var inne i en CO lounge, just för att jag haft den bilden av CO. Ber om ursäkt för detta misstag! Jag ska kanske omvärdera mitt beslut att alltid välja andra lounger ;) CO har ju skärpt till sig rejält senaste åren och anpassat sig till 2000-talet. Hade en positiv upplevelse i deras moderniserade 767:a i februari FCO-EWR, vi var 40 passagerare ombord på planet :)
 

JensE

Medlem
Oj, jag kanske rör ihop Presidents Club med Uniteds lounge eller nått...

Ahh så måste det ju vara :) United hade inte ens Wi-Fi tills nyligen och ingen gratis alkohol.
Nu har United samma standard som Continental i och med mergen.
Mat och snacks har aldrig varit något av bolagens stora sida dock :eek:
 
Hej,
tack för alla tips.

Flyger med CO050 / 777 EWR-FRA så då blir det Continental Lounge. Det blir för jobbigt att ta sig först till Terminal B och sen till C innan avgång. I FRA innan flyget hem blir det enklare sen. :)

Önskar en fortsatt trevlig sommar.
 

eramag

Medlem
De två President's loungerna har samma utbud. Till frukost serveras en minimal frukost med olika saker paketerade i plast. Annars erbjuds frukt, kex och chips. Jag rekommenderar den som ligger borta vid McDonalds (du tar trappan upp). Upplever som den som luftigare och de har en riktig bar. Premium alkohol kostar, och vid alla beställningar är det brukligt med 1 dollar i dricks.
 
Toppen