Senaste nytt

Tillgång till SAS Lounge som Star Alliance guld med Estonianbiljett?

Bryant

Medlem
Har jag tillgång till SAS lounge på ARN som Aegean Gold när jag reser med Estonian Air? Jag har alltid sett dem som en del av *A men insåg nu ikväll att så inte är fallet.
 

Jonas C

Medlem
Har jag tillgång till SAS lounge på ARN som Aegean Gold när jag reser med Estonian Air? Jag har alltid sett dem som en del av *A men insåg nu ikväll att så inte är fallet.

Tyvärr inte, Estonian är i stort sett bara en Eurobonuspartner (skulle nog inte anse SAS som någon riktig delägare då de bara innehar 2,7-3% av aktierna i bolaget), med andra ord varken Star Alliance medlem eller Affiliate. Å andra sidan får du ju tillgång med EBG, så det ska väl inte vara några större konstigheter för dig?
 

Jonas C

Medlem
Har jag tillgång till SAS lounge på ARN som Aegean Gold när jag reser med Estonian Air? Jag har alltid sett dem som en del av *A men insåg nu ikväll att så inte är fallet.

Tyvärr inte, Estonian är i stort sett bara en Eurobonuspartner (skulle nog inte anse SAS som någon riktig delägare då de bara innehar 2,7-3% av aktierna i bolaget), med andra ord varken Star Alliance medlem eller Affiliate. Å andra sidan får du ju tillgång med EBG, så det ska väl inte vara några större konstigheter för dig?
 

Bryant

Medlem
ok. Nä för mig är det inga problem men vi är fyra st som tänkte sitta i loungen, jag med EBG, en med A3 Gold och 2 st utan status..
 

Kricka

Medlem
OT men det är ett problem när man reser med kollegor utan status (eller som inte är medvetna
resenärer och därmed utan status) då man bara kan ta med en eller max två gäster i loungen.
Ska man behöva välja ut någon eller ska man i någon jantelagsliknande dumhet välja att inte
gå till loungen ? Blir nästan en slags filosofisk fråga ?
 

Jonas C

Medlem
Tjaa jag står inför ett värre problem. Reser med två kära familjemedlemmar och får tvinga en att vänta utanför. Förhoppningsvis kan väl den personen få sitta i "receptionen" dvs röda fåtöljerna utanför dörren till SL?
 

Bryant

Medlem
OT men det är ett problem när man reser med kollegor utan status (eller som inte är medvetna
resenärer och därmed utan status) då man bara kan ta med en eller max två gäster i loungen.
Ska man behöva välja ut någon eller ska man i någon jantelagsliknande dumhet välja att inte
gå till loungen ? Blir nästan en slags filosofisk fråga ?

Sant!
Vi har 4h på ARN så det hade varit trevligt med lounge. Han med A3 Guld kommer ut senare vilket resulterar i att vi är 3 st på ett EBG :). Det blir nog en bar utanför loungen...
 

agehall

Medlem
OT men det är ett problem när man reser med kollegor utan status (eller som inte är medvetna
resenärer och därmed utan status) då man bara kan ta med en eller max två gäster i loungen.
Ska man behöva välja ut någon eller ska man i någon jantelagsliknande dumhet välja att inte
gå till loungen ? Blir nästan en slags filosofisk fråga ?

Det eviga problemet. Som tur är har jag sett till att de flesta av mina kollegor jag reser med nu har status, så det uppstår inte allt för ofta. Men i princip så har jag som policy att de får komma fram till vem/vilka som stannar utanför och den lycklige får följa med mig in.
 
Toppen