Senaste nytt

Air Baltic lanserar SeatBuddy - Välj din stolsgranne

Jacob

Medlem
Air Baltic går i KLMs fotspår och lanserar nu SeatBuddy, en teknisk plattform som gör det möjligt att hamna bredvid en person med liknande intressen på flygningen.

Registreringen sker via Air Baltics hemsida där man indikerar sin sinnesstämning för flygningen samt hobbies och intressen. Passagerare som vill jobba på flygningen väljer "Work" och de som vill finna nya affärspartners väljer "Business Talk". Passagerare som vill sitta ostört under tystnad väljer "Relax".

All information samlas i en säker databas och matchningarna sker konfidentiellt utan att passagerarna får veta identiteten eller någon personlig data om medpassagerarna.

De första testerna med SeatBuddy kommer göras i slutet på juni.

Registrering sker via denna sida:
Air Baltic - Satisfly
 
Jag gillar idén! Finns mycket roligt och trevligt som kan komma av att sitta bredvid "rätt person" så att säga, även utan jämnåriga modeller.
 
Jag gillar idén! Finns mycket roligt och trevligt som kan komma av att sitta bredvid "rätt person" så att säga, även utan jämnåriga modeller.

Jodå..

Jag är sjukligt intresserad av flygplan och gissa om det var intressant att hamna bredvid en gammal Amerikansk stridspilot under en 7 timmars flygning från JFK förut, var minst sagt torr i munnen av allt prat när man kom hem.

Lärde mig mycket hur som helst, trevligt! :)

Har även hamnat bredvid en soldat som deltog under Vietnam kriget.
Samt andra intressanta människor, speciellt äldre för dom har alltid mycket spännande att berätta!
 
Toppen