Senaste nytt

Finnair testar nytt servicekoncept

011430121

Medlem
Swiss hade en MD80 under 90 talet som var reklam målad i rött med Mc Donalds logga på sidan och ombord på den maskinen serverades
Cheeseburgare, minns inte om det bara var till barn eller om alla fick McDonalds burgare.
Även SAS serverade Cheeseburgare från Mc Donalds till CPH och OSL från ARN till pax i C, dock så fick man ta den vid gaten.
Man hade ett koncept under något halvår där man fick maten vid gaten innan bordingen, kommer dock inte ihåg vad man kallade konceptet.
C och M paxen hade olika ingångar till gaten, och fick olika typer av mat.
Ombord serverades endast drycker.
Detta var nog i mitten eller slutet av 90-talet om inte mitt minne sviker mig.
 
På en airshow för något/några år sedan så pratade jag med en catering firma som kunde göra pommes ombord med hjälp av philips airfryer technilogi. Det var en insatts grej man satte i befintliga luftugnar och använder ingen olja.
Pommesen blir riktigt bra.. Har dock aldrig sett det ombord på någon flygning.....

Att servera Starbucks ombord är något jag tänkt på länge varför ingen gör. Kan gissa att kickbacken från starbucks är ganska trevlig om man gör en sådan grej, dock tror jag man inte kan få en White moca frapp :)
 

Dr. Miles

Expert
Att servera Starbucks ombord är något jag tänkt på länge varför ingen gör. Kan gissa att kickbacken från starbucks är ganska trevlig om man gör en sådan grej, dock tror jag man inte kan få en White moca frapp :)

Om jag kommer ihåg rätt, serverade(serverar?) United Starbucks kaffe, men inte som man kan beställa på Starbucks.
 
något som nyhetsbyråerna runt om i världen själva kommit på för att göra nyheten lite mer intressant, med ren okunnighet om att Finland faktiskt inte ingår i Skandinavien.
Det är inte säkert att de håller med om det runtom i världen.

"Scandinavia: A region of northern Europe consisting of Norway, Sweden, and Denmark. Finland, Iceland, and the Faeroe Islands are often included in the region" ( thefreedictionary.com )

Alla definitioner som jag slog upp i olika engelska/amerikanska ordböcker påstår samma sak.

Johan
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick en deja vu från flera FlyerTalk trådar där man bråkade om vilket land tillhör Scandinavia...

Det är nog bäst låta bli att diskutera ämnet. De flesta människor i andra delar av världen kan inte ens skilja mellan Sverige(Sweden) och Schweiz(Switzerland)....
 
Last edited:

JonW

Medlem
Fick pizza på LH häromveckan, och det kändes betydlgt fräscahare än det traditionella varmhållna köttet med potatis/pasta. Ryan Air och Norweigian kör väl också snabbmatsorienterad meny, so utvecklingen är nog påväg däråt.
Däremot övergår det även mitt förstånd hur man ska kunna servera pommes frites ombord...
 
Toppen