Senaste nytt

Formulera mail för att ta del av uppgraderingen

maba

Medlem
Hallå

Jag undrar hur ni brukar formulera mailet till hotellet när ni bokat boende på annan hemsida än hotellets egen för att få ta del av uppgraderingen?

Själv har jag bokat Sofitel Jumeira beach via en annan sida men skulle gärna vilja meddela Hotellet att jag har ett Platinumkort (tack BC:) ) men jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mailet för att få det att se bra ut.

Så finns det någon som har en bra mall eller något bra förslag på mail som ni vill dela med er av så skulle jag uppskatta det.
 
Om du bokat direkt med hotellet eller genom booking.com kan du bara be dem komplettera din bokning med ditt nummer. Jag har aldrig mejlat hotellet innan och bett om uppgradering utan jag har alltid fått det ändå. Men om jag skulle skriva skulle det bli någon som t ex:

Dear XX
I have a confirmed booking at your hotel. Reservation was made through X.

I would be very pleased if you could register my XX Platinum card as showned below. If possible, could you assign a nice room located as high as possible and with sea view.

I'm really looking forward for my comming stay in your hotel.
Many thanks in advance.

With my best regards:

XX
 
Här får du kopian av mail som jag skickade till Hilton Amsterdam.

Dear Front Desk Advisor,

I have the following booking confirmation number as XX-XXXX-XX with check in on Friday 25th May 2012. I think that you didn't received my Hilton Gold number as 76XXXXXXX with the booking due to I didn't made the booking by myself.

Can you please be so kind that you will update my existing booking with my Hilton Honors number as above mentioned.

If you have any questions, please do not hesitate to contact me.

I'm looking forward for my stay at your hotel.

Best wishes,

Tommy Palomäki
 

maba

Medlem
Tack så mycket Mattias och Tommy, detta var precis vad jag var ute efter - perfekt formulerade mail.
 
Toppen