Senaste nytt

Izettle tar nu Diners Club&Amex

Nej. Det är telefonen du har och älskar, eller telefonen du önskar att du hade. Det är telefonen som kopierats i all oändlighet. Det är telefonen som du väljer för att vara inne, det är telefonen du väljer bort för att vara speciell. Det är telefonen jag bär med mig varje dag oavsett var jag skall. Det är telefonen som räddat mig ett antal gången. Det är telefonen som är originalet. Det är telefonen som är iPhone.

Vackert skrivet! kunde inte komponerat det bättre själv! Apple är en religion. Vi har hemma 2 iphones, 1 ipod shuffle, en 1pod touch, mac mini, apple tv, Mac air och macbook pro.
 

Palazzi

Medlem
Haha, hur många har Apple indoktrinerat här på sidan;) Jag som marknadsförare är verkligen fascinerad över att Apple lyckas få folk att inte bara vara nöjda med produkten, men även skriva poesi om den!:p Måste verkligen vara historiens mest lyckade "branding" (näst efter de stora religionerna...)

Jag har länge kört apple på datorfronten (7-8år), men har bytt Iphone mot Android.... Jag upptäckte att den inte erbjöd mig något speciellt mervärde gentemot en androidlur för 1/5 av priset (för mina behov). Hade även en Apple Tv, men inte särskilt nöjd med den heller.

Är mycket nöjd med mina datorer, men ännu har Apple inte lyckats få mig imponerad av det övriga sortimentet (vi får väl se hur länge det håller:p).
 

Ubbe

Medlem
Nej. Det är telefonen du har och älskar, eller telefonen du önskar att du hade. Det är telefonen som kopierats i all oändlighet. Det är telefonen som du väljer för att vara inne, det är telefonen du väljer bort för att vara speciell. Det är telefonen jag bär med mig varje dag oavsett var jag skall. Det är telefonen som räddat mig ett antal gången. Det är telefonen som är originalet. Det är telefonen som är iPhone.
Jämför gärna med en HTC X One som jag förstår att du aldrig provat :) E` de inte lite 3310 över iPhone ändå??Liten tung och tjock...
 

tarzan

Medlem
Efter att själv ha dragit mitt American Express några gånger med min iZettle, så hörde säkerhetsavdelningen på iZettle av sig till mig och meddelade att det inte är tillåtet att använda sina egna kort.

Hej!

Vi på iZettle genomför kontinuerligt övervakning av transaktioner för att kunna garantera en säker och trygg tjänst för våra användare. Några av dina transaktioner har fastnat i vårt filter eftersom vi noterat att du har utfört transaktioner med kort som verkar tillhöra dig själv.

Transaktioner som dessa är tyvärr inte något som vi har möjlighet att stödja, och de är uttryckligen förbjudna enligt våra användarvillkor, se paragraf 2.4 https://www.izettle.com/SE/terms.
Anledningen till detta är att iZettle som betalningsförmedlare har krav från inlösande bank som reglerar vilka typer av transaktioner vi kan förmedla. Ett sådant krav är att iZettle-användare inte får föra medel från eget betalkort ett annat eget bankkonto.

Om den senaste genomförda transaktionen är legitim och ska genomföras behöver du återkomma till oss idag fredag 1 juni. Om svar uteblir från dig kommer transaktionen inte att genomföras och reservationen av pengar på betalkortet kommer att släppas inom några dagar.

Hör gärna av dig om du har några frågor eller om något är oklart.

Med vänliga hälsningar,
iZettle Security Team
 

seat56f

Medlem
Jag ser framför mig hur det uppstår en kontaktannonsliknande förmedling på BC.se där man träffas och debiterar varandras kort. Eventuellt i cirklar med 3 inblandade för att inte pengar skall skickas mellan samma parter...

Ung bonusjägare söker likasinnad för poängbyte i 10000-kronorsklassen. Krav: Pålitlig, boende i Stockholm med god ekonomi. Bör kunna träffas kvällstid.
 
Varför vill man dra sitt egna kort!? Är det inte bättre att använda i samband med betalning / betala för någon annans köp och på det stättet slippa avgifterna, eller missar jag något!?
 

seat56f

Medlem
Varför vill man dra sitt egna kort!? Är det inte bättre att använda i samband med betalning / betala för någon annans köp och på det stättet slippa avgifterna, eller missar jag något!?

Så länge du har köp du kan göra på annans räkning, eller egna köp du ändå skulle gjort, är det såklart bättre än hittepå-debiteringar.

Syftet att debitera sitt eget kort är ju att öka på spenderingen och få ut poäng utan att för den skulle faktiskt göra ett köp - pengarna får du ju tillbaka (minus avgifter, då).
 
Men det kan väl knappast vara värt det med tanke på avgifterna? Annat än om man bara saknar lite poäng för att nå upp till någon speciell gräns, t.ex. för att få en voucher, kanske.
 
Toppen