Senaste nytt

SJ totalrenoverar SJ/X2000

Ett antal av de kommer väl från att det nu alltid är en 1a klass vagn, samt intern omorganisering med toaletter och att alla platser kring bistron ska vara bokningsbara, om jag inte missminner mig.

Precis. Det kommer bara finnas en 1klass vagn och det kommer finnas bokningsbara platser efter bistron.
 

jsn

Medlem
Min oro är att det behagliga utrymmet och känslan från X2000 går förlorat för nåt som liknar den sämre X3000...
SJ ska jämföra sej med de bästa, inte medelmåttorna!
SJ3k är inte bara sämre än SJ2k, jag gillar de högre stolsryggarna i SJ3k - ger imho en privatare känsla, inte lika mycket buss
 

Jönsson

Medlem
SJ3k är inte bara sämre än SJ2k, jag gillar de högre stolsryggarna i SJ3k - ger imho en privatare känsla, inte lika mycket buss

Idealet vore bredden på x2-stolarna med X3-stolarnas höjd och huvudstöd. Nästan alla modena vagnar har för smala stolar.
 

Jönsson

Medlem
Nu har jag suttit i en av de nya stolarna på 10522 och jag måste erkänna att de faktiskt slår de gamla X2000-stolarna på alla sätt och vis. Mycket lyckat. Bilderna gör de inte alla rättvisa. Det är faktiskt ett lyft med det nya bordet också, större yta samt lättare att hålla rent. Även de nya eluttagen känns bra. Ska det gröna implicera att det är miljövänligt på något vis?

Av utseendet på klädseln att döma verkar de vara lätta att avlägsna för exempelvis tvätt eller service på stolarna.
 
Toppen