Senaste nytt

Moskva-Sydney för 6700 kr

090034208

Medlem
Var inne på det ryska flygbolaget S7 Airlines hemsida och hittade biljett Moskva-Frankfurt-Sydney för ca 6700 kr t/r inkl. skatter. (ca 26000 rubel)
Moskva-FRA med S7 och FRA-SYD med Qantas via BKK.

Är ju sjukt billigt, var ganska långa väntetider i FRA dock, och så skall man ju till Moskva förståss.
 

Dr. Miles

Expert
Helt otroligt.
Annars bara skatter och bränsletillägg delen mellan Frankufurt och Sydney med Qantas kostar runt 5,000 SEK.

Var/Vad tjänar S7 pengarna på? Buy On Board?
 

Gnopps

Medlem
Verkligen billigt, speciellt för att resa med Qantas. Vet du vilken bokningsklass det blir på Qantas-flyget?
 

Dr. Miles

Expert
Verkligen billigt, speciellt för att resa med Qantas. Vet du vilken bokningsklass det blir på Qantas-flyget?

Alla Qantas flighter ger 100% miles till Qantas Frequent Flyer.

Jag kunde inte hitta tillgängligheten på utresan, men hemresan har jag hittat.
Det verkar som att det är O klass.

SYD->MOW: 3,400 RUB
fareBasis=OPOQFO1

Changes (more than 40 min. before beginning of check-in):
Charge for change procedure 700 RUB(ca 165 SEK). Upgrading to higher available transfer fare is permitted.
In case of upgrading charge for changes is also collected.
 

Jacob

Medlem
Fantastiskt bra pris!

S7 flyger dock från Domodedovo (DME) medan både SAS och Aeroflot flygen från Skandinavien landar på Sheremetyevo (SVO). Så det går inte att bara göra en airside transfer i Moskva.
Ska man byta mellan DME och SVO måste man med all säkerhet skaffa visum till Ryssland.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag hittat den.
26 okt ut, 20 nov hem.

Totalt: 27,232.20 RUB(ca 6,300 SEK). Helt otroligt!

Fantastiskt bra pris!

S7 flyger dock från Domodedovo (DME) medan både SAS och Aeroflot flygen från Skandinavien landar på Sheremetyevo (SVO). Så det går inte att bara göra en airside transfer i Moskva.
Ska man byta mellan DME och SVO måste man med all säkerhet skaffa visum till Ryssland.

Många europeiska flygbokag(förutom de som i Skyteam förstås) flyger numera till Moskva Domodedovo flygplats(DME).
 

Bryant

Medlem
Med LH tar man sig till DME(från ARN) för ca 1700:-. Via Berlin på utresan och FRA på hemresan.. Knepig tur men för många här kanske det inte spelar någon roll :)
 
Toppen