Senaste nytt

Ny som EBG

Joshua

Medlem
Efter x antal år som EBS har jag nu gått och kvalificerat mig som EBG och det känns otroligt bra efter många gånger suktandes efter lounge besök osv som man fått försmak av av ett fåtal business resor då arbetet kräver billigast möjliga resa...

Så nu till frågan, vad är det jag bör dra nytta av så fort som möjligt?
Tänkte direkt ansöka om Diners och MC med koppling till EB då det är "gratis" årsavgift (har i dagsläget bara Amex kopplat till EB).

Första resan som EBG sker nu i veckan mellan ARN-OSL med följande 2 veckors resande ARN-CPH . Dessa kommer framöver ske rätt frekvent men även ARN-FRA samt ARN-LHR som standard flygningar samt diverse inom Europa/Norden/inrikes och någon avstickare till Japan möjligtvis.

Ett privat mål jag har är att kunna boka en riktigt fin resa antingen till USA/NY eller skysst stad i "Asien" till mig och damen inom kort tid antingen i Business eller First.

Med detta sagt så är alla tips och tricks i min nya värld väldigt välkommna!
 

gusten

Medlem
Grattis till EBG. Aldrig fel föstås men utan att förta din glädje så tycker jag inte att det märks så mycket i det dagliga resandet. Scand loungen på ARN är oftast överbefolkad (bättre i OSL).Vi är många EBG nuförtiden känns det som och det märks på trängseln i loungerna på många flygplatser Jag brukar själv gå till höger i den vanliga businessloungen på ARN, som är betydligt lugnare och skönare särskilt på morgonen. Fasttrack är däremot skönt (även på LHR) .

Hoppas du kan skrapa ihop rikligt med poäng för den där guldkantade resan. Ute i vida världen är det tryggt med *A Gold förstås - då är det bra att kunna ta med sig sitt sällskap in i trygga loungen och söka skydd från menigheten ute i hallarna.

Happy travels!
 
Efter x antal år som EBS har jag nu gått och kvalificerat mig som EBG och det känns otroligt bra efter många gånger suktandes efter lounge besök osv som man fått försmak av av ett fåtal business resor då arbetet kräver billigast möjliga resa...

Så nu till frågan, vad är det jag bör dra nytta av så fort som möjligt?
Tänkte direkt ansöka om Diners och MC med koppling till EB då det är "gratis" årsavgift (har i dagsläget bara Amex kopplat till EB).

Första resan som EBG sker nu i veckan mellan ARN-OSL med följande 2 veckors resande ARN-CPH . Dessa kommer framöver ske rätt frekvent men även ARN-FRA samt ARN-LHR som standard flygningar samt diverse inom Europa/Norden/inrikes och någon avstickare till Japan möjligtvis.

Ett privat mål jag har är att kunna boka en riktigt fin resa antingen till USA/NY eller skysst stad i "Asien" till mig och damen inom kort tid antingen i Business eller First.

Med detta sagt så är alla tips och tricks i min nya värld väldigt välkommna!

Kul!!.
Jag har börjatt trott att EBG är en myt. Har c:a 50-60flygningar om året med SAS och ett 20-30tal med StarAlliance partners. just nu runt 200.000miles. Varje gång jag kommer nära EBG så plockas Baspoäng eller "kvalificerade flygningar" så missar alltid guld. Börjar misstänka att någon på SAS jäklas med mig och tycker jag har förmånga Guld, Platinum etcetc hos andra bolag :)
 

agehall

Medlem
Kan väl möjligtvis vara att hans period ligger i lite fel fas?

Jo, fast om du håller 50-60 fligher/år över två år, så är det inte möjligt att missa båda åren. Förutom om man flyger mycket inrikes i Norge då.

Stefan får nog helt enkelt fundera på vilka EBG-gudar han retat upp och försöka göra bot och bättring så kanske de låter honom komma över EBG-tröskeln. ;)
 

Joshua

Medlem
Med andra ord så är livet som EBG inte så speciellt då inte så mycket framkom...

Jag som hade förhoppningar om mer eller mindre regelbundna uppgraderingar från Eco till C klass titt som tätt och diverse annat ... ;-)
 

agehall

Medlem
Jag som hade förhoppningar om mer eller mindre regelbundna uppgraderingar från Eco till C klass titt som tätt och diverse annat ... ;-)

Sorry, det händer inte. Jag har vunnit på Triss oftare än jag fått en uppgradering gratis. Visst kan det ske, men det är absolut inte något regelmässigt.
 
Toppen