Senaste nytt

Flera magsjuka på SAS-flygning från Moskva

Palazzi

Medlem
SVT rapporterar att sju personer blev akut magsjuka på en flygning mellan Moskva och Arlanda idag på eftermiddagen. Ett stort pådrag med ambulanser och ambulanshelikoptrar mötte upp flyget på ARN för att omhänderta de sjuka personerna, och se till att inte fler resenärer var drabbade.

Flera magsjuka på flyg till Arlanda - Nyheter | SVT.se

Någon som var på ARN och såg något, eller kanske t.om var ombord?
 

Kristofer

Medlem
Blev matförgiftad på FRA en gång. Det tar ju ett tag innan man märker det, och flighten FRA-CPH var något av det absolut värsta jag någonsin varit med om. Fy :(
 

ErikOM

Medlem
Dom tillhörde tydligen samma resesällskap så förmodligen har de kommit från Asien (vilket är väldigt vanligt på flighten MOW - ARN) och så har magsjukan brutit ut först där. Jag tror inte det har med maten på planet att göra för då hade fler personer blivit dåliga.
 

Kricka

Medlem
Har, tyvärr, tillbringat en stor del av en resa med SAS New Delhi - Köpenhamn i egen
kupe med s.k. Delhi-belly. Man kan betydligt roligare ombord på flyget !
 

Fredrik

Medlem
Äckligt men det är därför jag är extremt försiktig med vad jag stoppar i mig från att det är dags att checka ut från hotellet. Vill inte hamna i knipa...
 

Traveller

Medlem
Om ni läser dagens DN så kan ni se att dom var en grupp som varit på en restaurang tillsammans innan dom gick ombord SAS planet. SAS har ingenting att göra med detta förutom vänligheten att ordna hjälp vid ankomsten.
 

Palazzi

Medlem
Om ni läser dagens DN så kan ni se att dom var en grupp som varit på en restaurang tillsammans innan dom gick ombord SAS planet. SAS har ingenting att göra med detta förutom vänligheten att ordna hjälp vid ankomsten.

Man vll ju nästan veta vilken restaurang det var:p Några var tydligen i så dåligt skick att de var avsvimmade:eek:
 

agehall

Medlem
Ja, man är inte direkt stursk om man fått matförgiftning. Jag försökte flyga hem från BCN via ZRH med det förra året och det blev till att stanna i ZRH och få dropp akut för att kunna ta sig hem. Jag lyckades ta mig av planet själv, men inte längre än ut från jetway, därefter fick jag hjälp till läkaren. Det som är lömskt med matförgiftning, är att det tar så pass olika lång tid innan det bryter ut, så det kan vara svårt att förstå vad som händer innan det är för sent. Jag har varit riktigt när, som i "jag satt på planet", att flyga EBB-AMS med matförgiftning. Jag är glad att jag blev avlyft från den fligthen.
 

Palazzi

Medlem
Jag ställde upp i SM i storslalom, med en magförgiftning. Fick magförgiftningen när jag redan tagit mig 85mil till tävlingsorten, så jag tog en chansning:p Jag gick ut i skogen och "vomiterade" innan start, sedan samma sak på en toalett efter målgång. 39.6C* hjälpte inte heller...

Jag vann alltså inte (om det behöver påpekas;)).
 
Toppen