Senaste nytt

SJ totalrenoverar SJ/X2000

Hachans

Medlem
Jag tycker personligen de är usla. Benutrymme har kortats jättemycket och borden är för låga och vilar nu på knäna. Det är lika trångt mellan stolarna nu i 1:a klass som det är på nuvarande regionaltåg. Men de ska ju också klämma in fler säten i tågen hade de tänkt sig så det var väl förväntat.
 

Jaws

Medlem
Jag tycker att det ser trångt ut mellan stolarna och speciellt för benen...luktar nästan andra klass...

Jag förväntar mej en uppgradering av åk-komforten, inte en "enhancement"!
 

Agö

Medlem
Jag tycker att det ser trångt ut mellan stolarna och speciellt för benen...luktar nästan andra klass...

Jag förväntar mej en uppgradering av åk-komforten, inte en "enhancement"!
Det är väl fler stolar jämfört med tidigare så ditt antagande är nog korrekt.
 

Jönsson

Medlem
Är det bara jag som saknar konsolen mellan stolarna? Ser lite trångt ut. Iofs kanske bilderna är tagna i andra klass?
 

Jönsson

Medlem
De två översta bilderna är 1 klass och de två andra är i 2 klass. Konsolen är kvar mellan stolarna.

Ser ändå ut som om man kommer att kunna gnugga armbåge. Det verkar vara närmare mellan stolarna. Kanske är det en illusion. Får väl försöka boka en av stolarna nästa vecka och testa.

Generellt känns det inte riktigt som premiumstolar när de är så tunna. Påminner om konkurrerande bolags stolar.
 
Toppen