Senaste nytt

Ett flygplan cirkulerar över Berlin, finns ingenstans att landa...

Jacob

Medlem
Nyheten kom i gryningen: En Boeing 727 cirklar hjälplöst över Berlin utan att kunna landa!

Morgonpigga radiolyssnare satte kaffet i halsen när RBB:s nyhetsuppläsare upphetsat fortsatte: Planet tillhör Hainan Airlines. Ombord finns en stor delegation kinesiska dignitärer som kommit för att fira invigningen av Berlins nya storflygplats. De visste inte att öppnandet är uppskjutet till nästa år. De får inte landa på Schönefeld eller Tegel. Nu har de ingenstans att gå ner!


Läs fortsättningen:
Hotande himmel över Berlin - Världen - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt
 

erc

Medlem
Berlin Brandenburg kommer utgöra en självklar roll i tysk humor för all framtid. Precis som tunneln genom Hallandsåsen för oss svenskar.
 

Senator

Moderator
Hahaha.
Förresten, är Boeing B727 inte ett tre-motorigt flygplan som Tristar?

Precis, din favis UA hade måååååååååååånga av dessa på 80 och 90-talet för inrikes USA ;) Vanligt på DEN-ORD och DEN-EWR som jag reste en del mellan på 90-talet.
 

Dr. Miles

Expert
Precis, din favis UA hade måååååååååååånga av dessa på 80 och 90-talet för inrikes USA ;) Vanligt på DEN-ORD och DEN-EWR som jag reste en del mellan på 90-talet.

Helt riktigt, om än i något mindre storlek ;)

Boeing 727 - Wikipedia, the free encyclopedia

Tack för era svar.
Mitt favorit flygplan(dock inte för att åka) hittils är Tupolev tu-154 som är också tre-motorigt.
Alla tomma stolana fälldes framåt vid landning...
 

MarcusC

Medlem
Rätt kul, men kunde de inte researcat bättre och typ valt en A330 istället..(som hainan ju faktiskt använder).kanske HainanAirlines iallafall blivit nöjda.

Men jag håller med det är riktigt trist inte BBI öppnar på Söndag, hade sett fram emot en dag trip till Berlin på söndag...
 
Toppen