Senaste nytt

American installerar 3-4-3 i Boeing 777!

Palazzi

Medlem
Ja....vad säger man? Nästan Charterkonfiguration :( Ekonomin är väl så skakig att de desperat måste göra någon förändring.

Läste nyss att de bara under April månad gjorde en förlust på 142 miljoner $. Sedan läste jag att US Airways, tillsammans med riskapitalister, förbereder ett bud.. Återstår att se hur mycket sanning som ligger bakom ryktet.
 

HKG Flyer

Medlem
Hmm... jag fattar inte att "vi" passagerare accepterar försämringar i comforten. Utvecklingen borde väl gå åt andra hållet.

Men det är kanske så att dom stora massorna vill flyga så billigt som möjligt. Och med många stolar kan priserna hållas nere.

Suck...:confused:
 

Mauricio

Medlem
Flög med TAMs 777-300 med 3-4-3 konfiguration i Y och även i C med 2-3-2. Självklart var business class mycket bättre men jag tyckte inte alls det var jobbigt i Y. Visserligen flög vi bara cirka 4h men jag hade nog klarat av längre utan vidare problem.
 

rob74

Medlem
Har för mig att TG hade 3-4-3 när jag åkte med dem i Eco BKK-MEL år 2001. (Kan ha fel dock...) Minns i alla fall att jag höll på att bli galen på 777:an efter att ha åkt 747:a från ARN. Knäna var i raden framför hur man än bar sig åt. Jag är 1,81.
Lyckades byta till nödutgång, tack och lov. Sedan fick jag fylla i mina åsikter i ett formulär. Personalen sa att det var många som hade klagat.
 

Dr. Miles

Expert
Har för mig att TG hade 3-4-3 när jag åkte med dem i Eco BKK-MEL år 2001. (Kan ha fel dock...) Minns i alla fall att jag höll på att bli galen på 777:an efter att ha åkt 747:a från ARN. Knäna var i raden framför hur man än bar sig åt. Jag är 1,81.
Lyckades byta till nödutgång, tack och lov. Sedan fick jag fylla i mina åsikter i ett formulär. Personalen sa att det var många som hade klagat.

Den THAI Boeing B777 som vi åkte med mellan Bangkok och Auckland hade 3-3-3 konfiguration i Economy. Kanske finns det flera konfigurationer av B777?

F.ö. tror jag att Emirates har också 3-4-3 i Economy på B777.
 
Last edited:
Enligt Wikipedia är kabin-bredden på en 777:a 5.87 meter, och 6.10 meter på en 747:a.

En skillnad på 23 cm. Så varje mittgång lär bli cirka 11.5 cm smalare på AA's 777:eek:r i fortsättningen. Går det ens att få ner dryckesvagnen genom gången då? Det återstår att se :)
 

Totopez

Medlem
Enligt Wikipedia är kabin-bredden på en 777:a 5.87 meter, och 6.10 meter på en 747:a.

En skillnad på 23 cm. Så varje mittgång lär bli cirka 11.5 cm smalare på AA's 777:eek:r i fortsättningen. Går det ens att få ner dryckesvagnen genom gången då? Det återstår att se :)

Knappast gångarna som får stryka på foten, snarare stolar/armstöd. Senast,jag flög AA tyckte jag att FA dunkade in i min axel varenda gång de gick förbi, så gångarna kan inte bli mycket smalare...
 

Bamsefar

Medlem
Så länge som folk är mera intresserad av låga priser än bra service/utrymme så kommer denna form av monkey class att fortsätta - vi får säkert se något 3-5-3 inom framtiden... Tänk Ryan Air, bara intresserad av att få in så mycket folk som möjligt osv...
 
Toppen