Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

jumbooze

Medlem
Ponera att jag har 50 000 Eurobonus poäng. Skaffar mig amex premium och under året når 150k spend. Jag får då en voucher, hur länge är vouchern giltig? Kan jag nyttja voucher från mina ursprungspoäng 50 000 + nya som jag fått från amex premium?
Voucher gäller året du triggar den och efterföljande år.
Poängen du tjänar plus de du redan har kan du sen använda till bokningen med din voucher dvs alla du har på eurobonuskontot
 

blobloblo

Medlem
Ponera att jag har 50 000 Eurobonus poäng. Skaffar mig amex premium och under året når 150k spend. Jag får då en voucher, hur länge är vouchern giltig? Kan jag nyttja voucher från mina ursprungspoäng 50 000 + nya som jag fått från amex premium?

Så länge du kommer upp i 150.000 kr i spend tycker jag absolut det är värt det med ett premium. Speciellt nu när kortet är gratis första året.
 

blobloblo

Medlem

Loffas

Medlem
Hej! Helt nybörjare på detta och har kämpat ihop (=shoppat) till 150.000 och en 2 for 1 resa med SAS. Nu till mitt problem. Det finns ju inga resor i businessclass att boka, trots att jag kan tänka mig två olika destinationer och är flexibel alla datum i 5 månader. Det känns inte mycket lönt att ha denna förmån om det sedan inte finns något att boka. Vad har ni för erfarenheter av detta ni som är kunniga i det här? Det känns ju sådär att behöva ringa eller gå in varje dag i 9 månader framåt för att kolla. Jag vill åka till San Francisco eller Los Angeles någon gång från sept och framåt från Köpenhamn eller annan lämplig stad i närheten. När släpps businessbiljetter? Vissa dagar? Månadsskiften? Regelbundet långt i förväg eller nära avresa eller helt oregelbundet? Hur är smartaste sättet att få tag på businessclassbiljetterna? Passar också på att fråga vad som är skillnaden på business och first class på de flygbolag där båda dessa klasser finns? Undrar alltså vilket som är bästa kategorin av dessa två när det finns både och. Tusen tack!
 
När släpps businessbiljetter?
Normalt 330 dagar i förväg.
Jag föredrar First alla dagar i veckan före business, om jag kommer åt att boka det.
Du kan också använda vouchern till att boka hela star alliance-nätverket. Oftast är det lättare att hitta tillgängliga platser på andra bolag än SAS.
Här hittar du info om hur du söker tillgänglighet på Star alliance: http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/
 

RickardG

Medlem
Hej! Helt nybörjare på detta och har kämpat ihop (=shoppat) till 150.000 och en 2 for 1 resa med SAS. Nu till mitt problem. Det finns ju inga resor i businessclass att boka, trots att jag kan tänka mig två olika destinationer och är flexibel alla datum i 5 månader. Det känns inte mycket lönt att ha denna förmån om det sedan inte finns något att boka. Vad har ni för erfarenheter av detta ni som är kunniga i det här? Det känns ju sådär att behöva ringa eller gå in varje dag i 9 månader framåt för att kolla. Jag vill åka till San Francisco eller Los Angeles någon gång från sept och framåt från Köpenhamn eller annan lämplig stad i närheten. När släpps businessbiljetter? Vissa dagar? Månadsskiften? Regelbundet långt i förväg eller nära avresa eller helt oregelbundet? Hur är smartaste sättet att få tag på businessclassbiljetterna? Passar också på att fråga vad som är skillnaden på business och first class på de flygbolag där båda dessa klasser finns? Undrar alltså vilket som är bästa kategorin av dessa två när det finns både och. Tusen tack!
Ledsen att behöva göra dig besviken, men du hittar endast i undantagsfall biljetter i business med SAS till San Francisco eller Los Angeles, inte ens om du tittar ett knappt år framåt. Som @Jakob Österberg nämner är det betydligt lättare att hitta biljetter med andra bolag inom Star Alliance. Dock får du då räkna med ca 3000-4000kr per person i skatter och bränsletillägg.
 

Loffas

Medlem

Tack...sitter här och försöker klura ut hur man svarar på inlägg, hoppas det funkar :) Skall kolla länkarna! Var inne och försökte på United innan, men blev inte klok på om det gick att använda 2 for 1 där, syntes inte på söksidan och där hette klasserna något annat. Skall in och ta en titt på förklaringen i tråden du tipsade om och hoppas att det funkar bättre nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen