Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

RickardG

Medlem
Hej Alla, Rätt så ny på forumet och verkligen försökt leta i tråden efter svaret på min fråga då den känns för enkel och dum att ställa.
Men när det står 150 k spend på ett "kalenderår" är det alltså från 1 januari - 31 dec visst?
Så att börja spendera nu i början av Mars gör att jag endast har 10 månader på mig?
Som andra sagt är ditt antagande korrekt, och krisar det på slutet av året finns det många lagliga och korrekta sätt att komma upp i gränsen utan att det drabbar dig ekonomiskt.
 

khybner

Medlem
Vet inte om det numera alltid går att routa via Nordamerika till Asien (har inte läst igenom hela tråden) men jag lyckades i alla fall idag boka:

AGP-FRA-IAD-NRT på utresan och NRT-ICN-FRA-AGP på hemresan.

Verkligen nöjd med FCT, 9 timmar LH F, sedan 14 tim ANA F och slutligen 12 tim Asiana F på vägen hem.

Agenten sa först att det inte fungerade men då jag hänvisade till att transferzonen (Nordamerika) är billigare än destinationszonen så sa han "OK, jag ska försöka) och vips så fungerade det.
 

P-L

Medlem
Vet inte om det numera alltid går att routa via Nordamerika till Asien (har inte läst igenom hela tråden) men jag lyckades i alla fall idag boka:

AGP-FRA-IAD-NRT på utresan och NRT-ICN-FRA-AGP på hemresan.

Verkligen nöjd med FCT, 9 timmar LH F, sedan 14 tim ANA F och slutligen 12 tim Asiana F på vägen hem.

Agenten sa först att det inte fungerade men då jag hänvisade till att transferzonen (Nordamerika) är billigare än destinationszonen så sa han "OK, jag ska försöka) och vips så fungerade det.

Posta gärna mer detaljer i den här tråden :)

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator
Vet inte om det numera alltid går att routa via Nordamerika till Asien (har inte läst igenom hela tråden) men jag lyckades i alla fall idag boka:

AGP-FRA-IAD-NRT på utresan och NRT-ICN-FRA-AGP på hemresan.

Verkligen nöjd med FCT, 9 timmar LH F, sedan 14 tim ANA F och slutligen 12 tim Asiana F på vägen hem.

Agenten sa först att det inte fungerade men då jag hänvisade till att transferzonen (Nordamerika) är billigare än destinationszonen så sa han "OK, jag ska försöka) och vips så fungerade det.
Det där har aldrig fungerat förut, blir ju dessutom en jorden runt award. Onekligen verkar de inte göra någon kontroll på mpm (maximum permitted mile) eller liknande. Har ju rapporterats om att det går att åka till Hawaii via Asien, men det är ju ingen jätteomväg direkt.
 

khybner

Medlem
Det där har aldrig fungerat förut, blir ju dessutom en jorden runt award. Onekligen verkar de inte göra någon kontroll på mpm (maximum permitted mile) eller liknande. Har ju rapporterats om att det går att åka till Hawaii via Asien, men det är ju ingen jätteomväg direkt.

Jag var också tveksam innan men system lät den gå igenom. Resan är biljetterad och klar och jag har varit inne på Lufthansas sida och bokat sittplatser. För övrigt intressant att Asianas hemsida inte låter mig boka sittplatser på bokningen men på Lufthansas site kan jag seata mig på alla flighter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag var också tveksam innan men system lät den gå igenom. Resan är biljetterad och klar och jag har varit inne på Lufthansas sida och bokat sittplatser. För övrigt intressant att Asianas hemsida inte låter mig boka sittplatser på bokningen men på Lufthansas site kan jag seata mig på alla flighter.
Dock inte säkert att platserna blir dina. Jag har blivit flyttad både på ANA och Lufthansa från mina valda platser.
 

fasa21

Medlem
Med en spend på 10-15k per månad så låter Amex Premium som ett ypperligt val då du inte borde ha något problem att komma upp i en voucher (150k spend på ett år, kommer du inte upp med "vanlig" kreditkortsspend så kan du t.ex. betala några räkningar med Betalo/billhop). Som sagt var så är det ju just nu gratis under första året, och om du blir värvad av någon (om du vill bli värvad så kan du posta en begäran i den här tråden Amexvärvning | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så kommer det att finnas många här som gärna värvar dig) så får du 12000 poäng istället för 5000 poäng som välkomstbonus.
Poängen förs över från Amex till ditt Eurobonuskonto varje månad, så om du säger upp ditt Amex efter ett år så är dina poäng fortfarande säkra.

Angående vad poängen räcker till:
Om du spenderar 150kSEK på ett Amex Premium så får du 22500 poäng (mer om en del av denna spend är hos SAS då du får 30p/100 SEK istället för 15 där). Med välkomstbonusen så har du då minst 34500 poäng. Om du lyckas samla ihop 5500 poäng till så har du tillsammans med din voucher nog mycket poäng för att åka t/r till USA i Plus eller Go åt ena hållet och Business åt andra. Kommer du upp i 50000 poäng totalt så kan du åka Business båda vägarna.

Så kort sagt, med Amex premium så borde du utan större problem kunna ta dig till USA i Business åtminstone åt ena hållet.


Ponera att jag har 50 000 Eurobonus poäng. Skaffar mig amex premium och under året når 150k spend. Jag får då en voucher, hur länge är vouchern giltig? Kan jag nyttja voucher från mina ursprungspoäng 50 000 + nya som jag fått från amex premium?
 

Zniper

Medlem
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen