Senaste nytt

Billig taxi Arlanda- Viksjö/Jakobsberg

FF#1

Medlem
Ska åka taxi från ARN till Viksjö nästa vecka för att plocka upp en bil jag har "långtidsparkerat" hos en bekant.

Någon som har ett tips på vilka taxibolag som är billigast på den steräckan. Fick betala 500 kr i fast pris på utresan, vilket jag tycker är lite i överkant.

tips på billig taxi motages tacksamt.
 

agehall

Medlem
Det är nog vad man får räkna med. Taxi tar tyvärr ut dyrare priser om man ska till förorterna än om man ska till city. Troligen för att de riskerar att bli ståendes där längre utan körning.
 

palmen

Moderator
500 kronor är vad det kostar ungefär med de flesta bolagen på den sträckan, de har ju fast pris till arlanda från "stockholm", Jakobsberg/Viksjö räknas in till det. Du kan ju välja att köra på taxameter men det kommer du inte tjäna på den saken är säker.
Resa till Arlanda kan man få för 350-400 som billigast med vissa bolag, vet dock itne om man kan få samma priser från Arlanda. Airport Cab är billiga ut till Arlanda (ca 350) i alla fall men kostar typ 470 om man ska från Arlanda.
 

Joshua

Medlem
Jag åker ARN - Jakobsberg/Hässelby samt vice verse lite nu och då och det brukar vara 515kr oavsett väg antingen med Taxi Stockholm, Taxi Kurir eller Taxi 020 (vilket är de bolag jag håller mig till) Någon gång har jag fått det för 480kr antagligen för att föraren gjorde fel så ca 500kr är vad du får räkna med om du inte vill chansa och åka med något helt okänt bolag och då angingen kunna få det lite billigare eller dubbelt så dyrt...
 

Morgan

Medlem
BlåTaxi tror jag tar 325 kr för den sträckan. Väldigt låga priser, men lägre flexibilitet än övriga aktörer. Sen tror jag de bara har 1 eller 2 bilar igång...

Bokning via hemsidan.
 

FF#1

Medlem
Tog familjen med mig och gick ut till taxifållan utanför T4, frågade första bästa bil om vad han tog samt om de hade en bällteskudde. Ingen kudde så det vart att fråga nästa. De tog 495 och hade en barnkudde... 27 miunter senare var vi framme. Ska prova blå taxi någon gång, men det verkar som att man ska vara ute i god tid för att få en taxi precis när man vill.
 
Toppen