Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

famhanssons

Medlem
Inte första gången för mig, men för min fru. Hon har ingen aning om att detta kommer hända.
Skulle absolut välja FCT. När vi kom dit i fredags fick vi vänta vid receptionen i 20 sekunder. De bad så hemskt mycket om ursäkt men sa att detta var deras "busy time". Kan dick säga att det var max 15 pers i loungen. FCL kan bli betydligt mer människor om man har otur.
 

Porsan

Medlem
Har plöjt det mesta i denna tråden och kanske har missat det, men är det någon som ser någon logik eller system i hur LH släpper awardbiljetterna i F. Hoppas på biljett GIG-FRA 6/3 och det finns för tillfället 5 platser tillgängliga i F denna avresan. Kan man säga något om sannolikheten, i så fall hur stor chans är det att dom släpper en plats?
 
Har plöjt det mesta i denna tråden och kanske har missat det, men är det någon som ser någon logik eller system i hur LH släpper awardbiljetterna i F. Hoppas på biljett GIG-FRA 6/3 och det finns för tillfället 5 platser tillgängliga i F denna avresan. Kan man säga något om sannolikheten, i så fall hur stor chans är det att dom släpper en plats?

Jag har bara åkt Lufthansa F två ggr (eller hur man ser det), men har precis som du läst igenom hela tråden och av allt att döma så finns det ingen som helst logik i hur många platser som släpps oavsett om det bara finns en eller åtta lediga platser i kabinen.

När jag bokade mina biljetter hade jag bevakning på 12 olika flighter (FRA-EWR, FRA-JFK, MUC-NYC (kommer inte ihåg vilken flygplats), FRA-ORD - två olika dagar) med hjälp av expert flyer. Det fanns mycket riktigt INGEN logik i till vilken flight det släpptes award-platser och inte.
 

palmen

Moderator
Har plöjt det mesta i denna tråden och kanske har missat det, men är det någon som ser någon logik eller system i hur LH släpper awardbiljetterna i F. Hoppas på biljett GIG-FRA 6/3 och det finns för tillfället 5 platser tillgängliga i F denna avresan. Kan man säga något om sannolikheten, i så fall hur stor chans är det att dom släpper en plats?
Beror helt på hur många platser Lufthansa tror att de kommer sälja sista 14 dagarna. Om de tror att det blir 0 sålda platser så är chansen relativt bra att åtminstone 1 plats kommer att släppas 1-14 dagar innan avresa. Har dålig koll på just GIG och antalet platser som släpps, för något år sedan brukade de i alla fall släppa 5 platser på de flighterna väldigt ofta. Det kan ju dock ha ändrats och bero på säsong och andra event som faller in.
 

Porsan

Medlem
Beror helt på hur många platser Lufthansa tror att de kommer sälja sista 14 dagarna. Om de tror att det blir 0 sålda platser så är chansen relativt bra att åtminstone 1 plats kommer att släppas 1-14 dagar innan avresa. Har dålig koll på just GIG och antalet platser som släpps, för något år sedan brukade de i alla fall släppa 5 platser på de flighterna väldigt ofta. Det kan ju dock ha ändrats och bero på säsong och andra event som faller in.
Löste sig tillslut med hjälp av Expert Flyer-bevakning, idag 10 dagar före avresa dök det upp en plats. Nu finns det bara 4 platser kvar i F så lite tur hade man allt.
 

Eltoro76

Medlem
Hej igen!
Har ju min bonusresa bokad med asiana från frankfurt till tokyo via seoul men har fått tipset här tidigare att om möjligt boka lufthansa first.
Vad jag förstått släpps de först 14 dagar före avresa?! Kommer de synas på united.com som man kan se många andra resor?!

Det börjar närma sig nu och jag har hållt utkik på lufthansas sida och den avgången som passar har det funnits fem platser lediga i first hela tiden, släpper de alla fem platserna eller hur gör de?

Tacksam för tips :)
 
Toppen