Senaste nytt

Finnair testar nytt servicekoncept

Det finns ju goda maträtter som kommer från mitt hemland, men faller kanske inte den utländska smaken. hih. :)

Det som jag undrar är ju hur mycket kommer pommes att lukta när de ska friteras onboard. Vet inte hur och vad man tänkt egentligen.
 
Undrar hur det funkar med pommes frites. De lär ju inte kunna friteras ombord, och pommes frites blir normalt sett läskiga rätt snabbt efter friteringen.

T.ex. Gyllene Måsen har ju regelverket att pommes skall serveres inom 7 minuter efter bli friterats i 178 grader 7 minuter. Annars blir det waste. :)
 

Palazzi

Medlem
Jo, men det fick i alla fall Italiens premiärminister Berlusconi bokstavligen äta upp, när han uttryckte liknande åsikter år 2008. Då vann det finska företaget KotiPizza en tävling i USA, om världens godaste pizza. Som dessutom bar namnet Berlusconi...
Kotipizza - Wikipedia, the free encyclopedia

Lät faktiskt som en riktigt god pizza :) Har ätit rökt renkött-kebab i Härjedalen en gång, men aldrig på Pizza.
 

Dr. Miles

Expert
Haha, jag är inte lika lättretlig;) Därmed gillar jag idén om "Scandinavian Tapas".... Ställer mig dock, likt Inixon, frågande till "pommes" på flyget.. (iofs serverar/serverade väl ANA hamburgertallrik?)

ANA serverar/ade inte hamburgare onboard, utan det är Japan Airlines(i samarete med MOS Burger).

JAL's severar inte heller någon pomme fritt(Jänkarna kallar väll Freedom fries efter att de blev osams med fransmän?), bara hamburgare.
 
Toppen