Senaste nytt

Någon som använt sig av rumsgaranti på Radisson(CCG)?

Behöver få tag på ett rum på Radisson. Fullbokat enligt hemsidan, ringde dit för att fråga om tillgänglighet fick ett "nej det är tyvärr fullt". Har inte fått kortet i brevlådan än så kan inte få tag på deras exklusiva servicelinje. Tar gärna det i pm. :)

"Garantin för rumstillgänglighet är endast tillgänglig när Elite-medlemmen är den registrerade gästen. Rumstillgänglighetsgaranti erbjuds upp till 72 timmar före incheckning för en kvalificerad vistelse, från och med klockan 12 på dagen lokal tid, i mån av tillgång. Garantin för rumstillgänglighet avser endast Elite-medlemmens rum, för ett standardrum till standardpriser. Hotellets standardpolicy för garanti och avbokning gäller. Garantin för rumstillgänglighet är inte tillgänglig för bokningar för bonusnätter eller nätter för poäng plus kontanter, gäller inte på Radisson Blu Polar Hotel eller gäller inte om ett nationellt eller internationellt erkänt evenemang hålls inom åttio kilometer från det medverkande hotellet (avgörs av Club Carlson)."

Misstänker att det kanske är ett evenemang som sätter käppar i hjulet men det kunde inte jag få svar på.
 

mha321

Medlem
Jag har använt den ett antal gånger, det har alltid fungerat. Även när det varit evenemang på hotellet har de kunnat lösa det - en gång fick jag standby och ett rum på ett annat Radisson i samma stad men det flyttades över dit jag ville (granne med kunden) någon dag innan.

Jag har alla gånger gjort det genom att ringa Club Carlson. Kommer inte ihåg numret men det borde stå antingen på siten (inloggad) eller i appen.

Om du väntar på kortet kan du få vänta länge. Mitt nyaste gick ut 2016 , och de har trots upprepade försök inte lyckats skicka något nytt.
 

jonten

Medlem
Använt det utan problem, när jag berättade att jag var CCC så fick jag rum direkt. Inte det billigaste men rum fick jag.
Jag fann numret via googling så då lär det inte vara hemligt. +442079490379 Lär ju inte få hjälp om man inte har rätt status
 
Ringde ett liknande nummer nyss, knappade in mitt CCGnummer. Bad om ett rum på angivet hotell och datum (en natt). Jag blev erbjuden ett rum för 2 nätter annars var det fullt, känns ju sådär...

Är det möjligt att boka och sedan avboka sista natten?
 
Last edited:

jsn

Medlem
Behöver få tag på ett rum på Radisson. Fullbokat enligt hemsidan, ringde dit för att fråga om tillgänglighet fick ett "nej det är tyvärr fullt". Har inte fått kortet i brevlådan än så kan inte få tag på deras exklusiva servicelinje. Tar gärna det i pm. :)

"Garantin för rumstillgänglighet är endast tillgänglig när Elite-medlemmen är den registrerade gästen. Rumstillgänglighetsgaranti erbjuds upp till 72 timmar före incheckning för en kvalificerad vistelse, från och med klockan 12 på dagen lokal tid, i mån av tillgång. Garantin för rumstillgänglighet avser endast Elite-medlemmens rum, för ett standardrum till standardpriser. Hotellets standardpolicy för garanti och avbokning gäller. Garantin för rumstillgänglighet är inte tillgänglig för bokningar för bonusnätter eller nätter för poäng plus kontanter, gäller inte på Radisson Blu Polar Hotel eller gäller inte om ett nationellt eller internationellt erkänt evenemang hålls inom åttio kilometer från det medverkande hotellet (avgörs av Club Carlson)."

Misstänker att det kanske är ett evenemang som sätter käppar i hjulet men det kunde inte jag få svar på.

Ringde ett liknande nummer nyss, knappade in mitt CCGnummer. Bad om ett rum på angivet hotell och datum (en natt). Jag blev erbjuden ett rum för 2 nätter annars var det fullt, känns ju sådär...

Är det möjligt att boka och sedan avboka sista natten?

Tycker detta låter märkligare och märkligare :confused: Antingen två nätter eller inget alls?
Vilket hotell gäller det?
 
Toppen