Senaste nytt

SAS nya hemsida

Det kan ju tänkas att de lossat lite på databasmatchningen på nya siten och att det räcker att EB-numret är samma för att den ska tro att det är dina resor.

EB-numret på den resa jag fick upp vad väldigt långt ifrån mitt. Dessutom dök den andra resan upp en enda gång, den försvann efter att jag laddade om sidan. Om något matchas fel skulle det vara konsekvent fel hela tiden.

Det där hände ju redan på den gamla goda tiden innan nya websidan. Två gånger har jag fått andras resor i appen. Både gångerna norska inrikesresor, från/till Trondheim.

Bokningen som dök upp för mig var en tur och retur från just Trondheim till Köpenhamn via Oslo.
 

rob74

Medlem
Heureka! Har just genomfört min första bokning på nya sidan. Lyckades leta mig igenom det hela och det var inga problem att välja stol.
Dock så laddade den ganska länge mellan de olika stegen i bokningen.
Hade vissa problem att få fram EuroBonus-sidan i Firefox på Windows 7, men det fungerade bättre med Chrome.
 
Hittar inte var jag kan lägga till bokningar med SAS som har gjorts med annan resebyrå (med bokningsnummer och efternamn).
På den gamla sidan kan man göra det. Ser bara bokningar jag gjort direkt med SAS.
 

Homer

Medlem
Problem att avboka bonusresor gjorda på nya sidan, jag fick inte tillbaka poängen ej heller någon
bekräftelse via e-post, när jag tittar på bokningen så står det dock avbokad.

Inget problem att boka av bonusresa gjord på gamla sidan.
 

Canadien

Medlem
TATA can you please fix this page for Android Chrome browser

Credits tables - show what credits cost and can earn a trip - SAS

On my phone (Nexus 6P) it looks like this, I.e each column is shown below each other making it very hard to read.

Screenshot_20170224-135508.png
 
Jag passade på att prata med ansvarig för SAS IT efter mötet, och jag har gott hopp om att webben och övriga system kommer att bli betydligt bättre.
Det kommer en större uppdatering av hemsidan i början av mars (8:e?) som var klar från SAS sida, men där de väntade på något från Amadeus. Vet ej vad som ingår i denna uppdatering dock. Men multi city-bokning på ingång och ny Award-kalender för bokning av bonusresor osv. Tror även att de nämnde att det ska gå att börja boka star alliance award direkt på hemsidan. (Tanken slog mig för övrigt att om de implementerar de senare så borde det rimligtvis också gå att boka vanliga biljetter på star också)
 
Last edited:

gjohansson

Medlem
Jag passade på att prata med ansvarig för SAS IT efter mötet, och jag har gott hopp om att webben och övriga system kommer att bli betydligt bättre.
Det kommer en större uppdatering av hemsidan i början av mars (8:e?) som var klar från SAS sida, men där de väntade på något från Amadeus. Vet ej vad som ingår i denna uppdatering dock. Men multi city-bokning på ingång och ny Award-kalender för bokning av bonusresor osv. Tror även att de nämnde att det ska gå att börja boka star alliance award direkt på hemsidan. (Tanken slog mig för övrigt att om de implementerar de senare så borde det rimligtvis också gå att boka vanliga biljetter på star också)
Bara att få multi-city vore ett stort lyft för mig så ser fram emot det den 8:e då :D
 
Toppen