Senaste nytt

Ett flygbolags förfall

Storsteffe

Medlem
Hmm låter sådär, har inte åkt med BA på ett tag nu då det blev så enklare för mig när SAS ändrade avgångstiden på Chicago. Servicen har annars varit huvudargumentet samt att jag(till skillnad av resten av världen känns det som) älskar CW(fönsterplats).
 

Tommy

Medlem
Innan jag kommer min åsikt skulle jag gärna vilja veta vad de av våra medlemmar som har längst erfarenhet av "London Airways" tänker. Hoppas @Tommy och @IPC_Mataveri kan ge sina reflektioner..
Vi har ju också upplevt försämringarna under de senare åren, Vi har inte erfarenhet från ekonomi men servicen i business är ju väldigt ojämn nu mera.
Efter man ändrade avståndet mellan sätena i C så är det ju bara rad 1 på europa flygen som är ok vilket vi till 99% faktisk lyckas få.
Vårt resande med BA har minskat från en vädigt hög nivå till förmån för Star och då framför allt SAS Longhaul, det är väl i huvudsak setblocken på BA intra eu som ger BA fördel numera.
 

kristerj

Medlem
Visst har det blivit sämre att att flyga British Airways de senaste åren. Dels försämrades deras businessprogram "On Business", så det gick från att ha varit mycket bra för mindre företag till helt ointressant. På deras VISA-kort har intjäningen sjunkit och 2-för-1 vouchern blivit svår att nå. Vidare har intjäningen av Tier Points på rutten London City till New York sänkts, jag gillade att åka BA001-004.

Deras F är lite av en "hit-and-miss", är alla platserna upptagna blir servicen ofta inte speciellt bra, men jag har också haft några riktigt bra flygningar i F. Precis som på andra flygbolag är det besättningen som avgör hur flygningen upplevs. Konsistent bäst service tycker jag man får i Club World på upper deck i 747:an, oftast bättre än i F.

Jag gillar Galleries First i London och tycker att kvalitén på de drycker som erbjuds ombord är bättre än på många andra flygbolag. Club Europe blev inte så kul i och med att kabinerna gjordes om, nu är det bara rad 1 som är OK.

Nu har SAS fått nya kabiner och börjat flyga till USAs västkust (dit jag ofta reser), detta tillsammans med SAS Amex gör att BA tyvärr framstår som ett mindre lockande alternativ. Jag kommer inte att försöka upprätthålla mitt GGL.
 

gdaily

Medlem
När jag läser det här är jag väldigt nöjd att jag fasade ut mitt BA Silver, tidigare var det 100% BA-resor när jag flög till London och vidare västerut, men som sagts ovan, 2-4-1 vouchern och OnBusinessförsämringen gjorde att jag började kolla på Star Alliance i stället.
 
Jag, precis som @AABack2ARN, använder British Airways för att ta mig till London Heathrow för att flyga vidare med American till Dallas/Fort Worth i första hand och Los Angeles i andra hand.
På Göteborg-London flighten så sover jag oftast och upplever sällan hur servicen är. Jag had två-tre long haul flygningar i Club World för två-tre år sedan som jag tyckte jag mycket bra och en som var helt ok (från Miami). Däremot i somras var jag på en USA-turné med ett lag som jag tränar och då flög vi London-Atlanta i World Traveller. Den bästa flygresan jag gjort med British Airways. Kan varit sällskapet också men servicen var mycket uppmärksam från flygvärdinnornas sida och det kändes som att de gav lite extra i en helt full kabin. Mycket trevligt!
 
Toppen