Senaste nytt

Ocean park Hong Kong !

Anfield

Medlem
Hej !

Vi funderar på att gå in där ! Är det någon som varit där ? Är det värt ett besök ? Vi kommer vara 4 vuxna och 2stycken 13 åringar och en 11 åring !

Vart är det bäst att köpa biljetter ?

Någon som har några bilder där ifrån ?

Var ska man äta i parken ?

Vad får man ej missa ?
 
Hej !

Vi funderar på att gå in där ! Är det någon som varit där ? Är det värt ett besök ? Vi kommer vara 4 vuxna och 2stycken 13 åringar och en 11 åring !

Vart är det bäst att köpa biljetter ?

Någon som har några bilder där ifrån ?

Var ska man äta i parken ?

Vad får man ej missa ?

Om du inte har allt för bråttom så kan jag berätta för dig efter nästa vecka. :)
 
OK, vi ska dit på torsdag. Har blivit rekommenderad detta av en kollega. Vi köpte biljetter på nätet för att inte behöva köa, om det nu är mycket folk. Vi valde dock att gå dit en dag mitt i veckan och hoppas på att det inte ska vara allt för trångt då. Vi får väl se. Återkommer efter torsdag.
 

Abbs

Medlem
Det går att köpa biljetter på 7/11. Jag tror tunnelbanestationen nu är öppnad?

Rekommenderar att va där när parken öppnar och bege sig upp på kullen (linbanan). Där finns de roligaste bergodalbanorna. Dessa har senare på dagen långa köer.
 

Kimmen00

Medlem
Vi var där förra sporten. Välj en veckodag i mitten av veckan för minst folk.
Köpte biljetter online. Via en app/hemsida med mkt bra rabatter.. Klook.com. Klook har dessutom massa rabatter till Disneyland, Big budda, utflykter etc.

Är mer zoo än nöjespark, men har många åkattraktioner. Mkt bra akvarium med bla stor manet-utställning. Pandor och massa andra asiatiska djur.
Berg-och-dalbanor, fritt fall, snurror etc etc. Cool linbana från ena delen till av parken till den andra. Väl värt ett besök.
Ta med vatten typ. Fanns massa snabbmatställen, dock dyrt.
 

gdaily

Medlem
Jag rekommenderar det verkligen!
Och jag var 45 år ung, hade fantastiskt trevligt. Tre barn i de yngre tonåren kommer ha det väldigt väldigt bra.
Tänk dig en korsning mellan Skansen och Gröna lund, fast med maritimt tema.
Jag åkte tunnelbana och buss dit, och köpte biljetten på busstationen. Har inte för mig att det var så himla dyrt, men jag var ju dock ensam och inte en hel familj. Men jag skulle säga att det är värt varenda krona.

Som två meter lång västerlänning var jag också en av attraktionerna, två söta väldigt korta asiatiska tjejer ville fotas med mig :)
 
Toppen