Senaste nytt

Hur rädda mina FlyingBlue-miles?

Tomaten

Ny medlem
Hej, kanonbra forum detta!

Jag har ett antal FlyingBlue-miles (inte jättemånga.. räcker bara precis t/r till Almaty eller Abu Dhabi med nuvarande promos) som kommer att försvinna om jag inte gör en resa med ett SkyTeam-flygbolag före 31 december i år.

Familjesituationen gör att det inte är aktuellt med några långresor i höst, men däremot vill jag ha kvar poängen för det kommer förmodligen bli fler SkyTeam-resor senare i livet.

Hur gör jag bäst för att rädda mina poäng så billigt som möjligt? Hittade Stockholm-Prag med CZA i oktober/november för 909 kr, men då måste jag stanna över i Prag i två dygn.

Andra idéer?
 

Jacob

Medlem
Hej Tomaten!

Välkommen till BusinessClass.se! Kul att du hittat hit.

Om jag förstod dig rätt så letar du efter billigaste tänkbara biljett med Skyteam så att dina poäng inte förfallet (snarare än att hitta bästa sättet att spendera dom existerande poängen på)?
 
Jag har hört att man på AA bara behöver köpa något som inbringar poäng, typ en låt på itunes eller något ur deras "giftshop", för att hålla kontot aktivt. Kanske är detsamma på Skyteam men jag kanske misstar mig?
 

Tomaten

Ny medlem
Jacob: Tack! Precis, jag vill inte spendera några poäng utan bara behålla dem... :) Svårt att hitta någon billigare t/r än den jag hittat, men det får gärna vara lite dyrare bara jag slipper vara borta två nätter.

Gustaf: Tyvärr, verkar som man måste genomföra en flygning (med något Skyteam-flygbolag) för att behålla poängen. Annars hade det såklart varit det bästa alternativet för mig.
 

Gnopps

Medlem
Tror det exempelvis blir något billigare att åka till Amsterdam med KLM. SEK 1191 + bokningsavgift om du åker lör-sön. Finns plats på exempelvis flygen nedan:

KL1118 17SEP ARNAMS 2000 2200
KL1107 18SEP AMSARN 0650 0850

Annars om du har en kommande resa i framtiden kanske du kan boka den med Skyteam istället? Så slipper du slänga en tusing i sjön.
 
Toppen