Senaste nytt

Användande av förkortningar i forumet

agehall

Medlem
Min högst personliga åsikt är dock att det är för mycket tjafs på bc.se jmf med flyertalk...
Det beror i mångt och mycket på att på FlyerTalk blir folk som tjafsar om regelverk avstängda och inlägg raderade. Det är i princip nolltolerans på att ens försöka diskutera regler så som det görs här.
 

GillBates

Medlem
Apropå förkortningar så är det ett större problem på Expedia. Skriv in att ni vill flyga från Tallinns flygplats, TLL, och välj sedan det alternativ som Expedia kommer fram med...... :)
 

toer00

Medlem
Intressent att veta:

"Vilken är idén bakom BC och vilka tjänster finns tillgängliga?
Grundidén bakom BusinessClass var ett svenskt forum à la FlyerTalk.
 

agehall

Medlem
Intressent att veta:

"Vilken är idén bakom BC och vilka tjänster finns tillgängliga?
Grundidén bakom BusinessClass var ett svenskt forum à la FlyerTalk.
Och om du hade pratat med de som startade BC så skulle du veta att det där är en grov förenkling av verkligheten. Det finns många likheter mellan Businessclass och FlyerTalk, men det finns också många olikheter.
 
Apropå förkortningar så är det ett större problem på Expedia. Skriv in att ni vill flyga från Tallinns flygplats, TLL, och välj sedan det alternativ som Expedia kommer fram med...... :)
Jag förstår inte riktigt, skriver jag TLL så får jag Tallinns flygplats som enda alternativ (fast med förkortningen TTL men det är Lennart Meri-flygplatsen).
 

FFlash

Medlem
Är det en ny automatisk grej på gång på businessclass.se ;) för jag ser vanliga förkortningar skrivs ut automatiskt om jag skriver enbart förkortningar, såsom AA blir American Airlines, CX blir Cathay Pacific osv. eller har jag en hidden function som jag inte sett tidigare?

EDIT:
Jodå, jag måste gå in och editera för att see AA eller CX, men det går inte utan skrivs ut automatiskt...
Okej, inget fel på det. Undrade bara. :=)
EDIT2: efter editering så gick den till slut! Nevermind...

EDIT3: på tal om förkotningar, mitt favorit jag ser ofta på Flyertalk är "IANAL". Den låter bara så brutalt. "I am not a Lawyer". Ja, jag är ingen advokat eller domare, inte ens en patrullerande nämndeman ;), men I am definitely not anal heller
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Humor på hög nivå! Jag kan inte citera för i citaten blir det rättat igen...

Tyvärr har den här tråkiga funktionen med autoersättning av vissa förkortningar funnits ett tag och den går inte att stänga av, åtminstone inte som vanlig användare.
 

palmen

Moderator
Är det en ny automatisk grej på gång på BR för jag ser vanliga förkortningar skrivs ut automatiskt om jag skriver enbart förkortningar, såsom AA blir American Airlines, CX blir Cathay Pacific osv. eller har jag en hidden function som jag inte sett tidigare?

Jodå, jag måste gå in och editera för att see AA eller CX, men det går inte utan skrivs ut automatiskt...
Okej, inget fel på det. Undrade bara. :=)
Den biten har funnits 3-4 år tror jag så det är inget nytt. Rätt störande tycker jag själv då det kan bli väldigt konstiga inlägg ibland när den skriver ut till något annat än vad som menas. Nog för att förkortningar kan vara störande men tycker detta är minst lika störande då förkortningar som Q R och L H kan betyda olika saker. Många som har någon form av Qatar Airways-kod har man ju sett :)
 
Toppen