Senaste nytt

Corinthia Hotel London: Storslaget och livligt i Londons hjärta

BusinessClass

Redaktör
BusinessClass rating: 10 Det finns många anledningar till att Corinthia Hotel London är ett av våra favorithotell här på redaktionen. Storbritanniens antagligen bästa spa, två trevliga restauranger, perfekt läge i London med utsikt över Themsen och så håller interiören mycket hög klass. Vi är inte dom enda som tycker att detta är ett toppenhotell att bo på,…
 

Moco

Medlem
Är benägen att hålla med här. Det är ett mycket bra hotell med en utmärkt italiensk restaurang. Lokationen är ju mer eller mindre perfekt den också. Gillar man dessutom att kolla på folk, eller kanske slänga ett öga på en Hollywood-idol, så får det nog anses vara ett bra val då det alltsom oftast sitter någon och häckar i lobbyn.
 

bnr

Medlem
Var på Massimo (italienska restaurangen) för ett tag sedan och jag kan inte säga att det var speciellt prisvärt eller exceptionellt bra. Var helt OK liksom, inget sensationellt.

Såg Eva Longoria i lobbyn då, eller ja... mitt sällskap påpekade att det var Eva Longoria, hon har koll på "kändisar". :)
 
Var på Massimo (italienska restaurangen) för ett tag sedan och jag kan inte säga att det var speciellt prisvärt eller exceptionellt bra. Var helt OK liksom, inget sensationellt.

Såg Eva Longoria i lobbyn då, eller ja... mitt sällskap påpekade att det var Eva Longoria, hon har koll på "kändisar". :)
Oavsett om man känner igen henne som en kändis eller inte så lägger man märke till henne (om man som man, eller kvinna, är lagd åt det hållet).
 

Moco

Medlem
Var på Massimo (italienska restaurangen) för ett tag sedan och jag kan inte säga att det var speciellt prisvärt eller exceptionellt bra. Var helt OK liksom, inget sensationellt.

Såg Eva Longoria i lobbyn då, eller ja... mitt sällskap påpekade att det var Eva Longoria, hon har koll på "kändisar". :)

Jag tycker deras set menu inkl. prosecco för £35 är ett riktigt bra erbjudande. Välsmakande är det också. Sett till var det är, vad du får, och den mer eller mindre fläckfria servicen så är det riktigt bra. De klarar tom att tilltala dig vid namn genomgående, så i min mening är det sammantaget väldigt välkomponerat och vältrimmat. Jag har aldrig lämnat stället missnöjd utan imponeras istället när man lyckas få det att fungera så pass bra.

Jämför man det t.ex. med Grand Hotel i Stockholm, som är dyrare, framstår Grand som amatörer.
Alla Corinthia är inte likadana, men just detta hotell är faktiskt riktigt bra.
 

blobloblo

Medlem
Såg Eva Longoria i lobbyn då, eller ja... mitt sällskap påpekade att det var Eva Longoria, hon har koll på "kändisar". :)

Känner igen det där. Var i Paris med sambon i december under Victoria secret fashion show, och hon ville boka en restaurang själv (burkar alltid vara jag som gör detta) Det blev ett dyrt ställe, rätt dålig mat och en massa "kändisar" som jag aldrig sett tidigare.
 

bnr

Medlem
Jag tycker deras set menu inkl. prosecco för £35 är ett riktigt bra erbjudande. Välsmakande är det också. Sett till var det är, vad du får, och den mer eller mindre fläckfria servicen så är det riktigt bra. De klarar tom att tilltala dig vid namn genomgående, så i min mening är det sammantaget väldigt välkomponerat och vältrimmat. Jag har aldrig lämnat stället missnöjd utan imponeras istället när man lyckas få det att fungera så pass bra.

Jämför man det t.ex. med Grand Hotel i Stockholm, som är dyrare, framstår Grand som amatörer.
Alla Corinthia är inte likadana, men just detta hotell är faktiskt riktigt bra.
Hmm, kanske ska ge det en chans till då.
Tog ej någon set menu förra gången utan körde à la carte där en varmrätt kostade ungefär som den set menu som du skriver om.
Låter betydligt vettigare att köra set menu.
 
Toppen