Senaste nytt

Hur 0 antal miles plötsligt blir 15000

Bryant

Medlem
Min resa till BKK i början av april bokades (TK) i en klass som gav 0 miles till EBG. Jag letade efter något program där jag kunde slänga in denna flygning. Av en slump så tittade jag på mitt United konto och där verkade det som om jag kunde få några poäng. Gjorde en retro reg och hoppades att det inte skulle vara några problem att det stod EBG* på boardingkorten, jag förklarade i mailet varför det var som det var.

Idag när jag loggade in såg jag att jag fått in 15200 miles på mitt UA konto :). Jag betalade 5400SEK för biljetten. Det är ju en enkel i Europa.
 

Dr. Miles

Expert
Vad skulle motsvarande biljett "kosta" med EB-poäng?

Liten notering.
20.000 United miles är för enkelresa i Business class mellan Japan och Söderhavet.

Jag har inte tillgång till datorn så kan jag inte svara på exakt antal poäng som krävs för en sådan bonusresa med SAS EuroBonus.
Men en sak är säker, det krävs mycket mer än 40.000 poäng för t/r i Business class för en sådan resa.

En annan sak är routing.
Jag tror inte att SAS EB tillåter routing Tokyo-Bangkok-Singapore-Auckland-Papeete.
Möjligen OK med Tokyo-Auckland-Papeete eller Tokyo-Seoul-Sydney-Auckland-Papeete.
 

cbroxe

Medlem
110000 poäng skulle en T&R i C kosta i EB poäng mellan Japan och Papeete, om jag förstår det rätt.
 
Toppen