Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Hjälp mig tänka rätt:
Jag ska få ett guldkort av en familjemedlem.

Min intjäningsperiod är 1 Jun 2016 - 31 Maj 2017

När ska jag hämta ut guldkort för att maxa längden?
Hur längde är det då giltigt?

Tacksam för input!
 
Efter 1 sept, det blir då giltigt till 31 Maj 2019 plus tre månaders grace till 31 Aug 2019

Vackert! Och tack för snabbt svar!
Så passar jag på att även fråga.
Min familjemedlem har nyss fått sitt diamantkort och har en intjäningsperiod fram till 28/2 2017.
Kan han gett 1st guldkort nu och ytterligare 1st till 1/3 (till en annan person) ?
 

agehall

Medlem
Flyertalk har en marknadsdel, men du måste ha ett visst antal inlägg för att läsa/posta där.
Och man kommer att bli utslängd rätt fort om man försöker sälja ett EBG för pengar där. De tillåter nämligen inga pengar i de transaktioner som erbjuds.

Edit: De håller även koll på posting runs, så det är ingen idé att försöka gå med, posta ett gäng inlägg och tro att man ska få tillgång till deras marknadsplats.
 

flonken

Medlem
Hjälp mig tänka rätt:
Jag ska få ett guldkort av en familjemedlem.

Min intjäningsperiod är 1 Jun 2016 - 31 Maj 2017

När ska jag hämta ut guldkort för att maxa längden?
Hur längde är det då giltigt?

Tacksam för input!

Efter 1 sept, det blir då giltigt till 31 Maj 2019 plus tre månaders grace till 31 Aug 2019

Jag fick ett kort skänkt till mig ca 45 dagar efter min intjäningsperiod hade börjat. Fick pågående period, plus nästa period och 3 månader grace.
 
Kan man ge bort ett kort under sin grace-period?
Ja, det går bra. Dock, om du sen blir Diamond under samma period som Grace-perioden var så kan du inte ge bort ett nytt guld. Exempel

Din period är 1/1-31/12
Du är Diamond och ger bort ett guldkort 15/9
Du har inte flugit tillräckligt och ramlar ner till guld
Du ger bort ett nytt guldkort under din Grace-period den 1/2
Grace-perioden tar slut den 31/3
Du flyger mer och lyckas flyga ihop ett diamond redan den 1/6. Du kan dock inte ge bort ett guldkort även fast du precis blev diamond, istället måste du vänta till den 1/1 året efter. Detta för att du utnyttjade att ge bort ett guldkort under din Grace-period.
 
Med risk att framstå som trög...
Kan jag alltså ge bort tre guldkort genom att tjäna in diamant en gång och sedan inte flyga mer? Ett under intjäningsprioden efter det att diamant uppnåtts, ett under följande period samt ett under grace-perioden?
 
Toppen