Senaste nytt

Hotellnätter för Eurobonuspoäng - fler än två personer i hotellrummet

erc

Medlem
Noterade att Rica Hotel Oslo ligger geografisk bra till för min nästa Osloresa. Och - en natt kostar bara 10000 poäng. Visst känns det mer värdefullt att flyga till Longyearbyen för 10000 poäng. Igen. Men... Nåväl.

Vid awardbokning av hotell på SAS finns det inga möjligheter att addera personer. I vårt fall handlar det om barn. Ett spädbarn och en tvååring. Surt att boka awardnatten för 10000 poäng, ringa hotellet och krävas på en uppgradering till någon Juniorsvit för 2000NOK.

Har någon möjligen spenderat poäng på Rica-hotell och haft ungarna i släptåg?
 
Nu kan jag tyvärr inte svara för Rica, men på "min" kedja så ringer man bara hotellet, är barnen unga så bor dom gratis och vi ändrar bara rumstypen. Äldre så är det 2-300 extra bara. Min rekommendation blir således att ringa hotellet vad dom har för rutiner. Hos oss kommer ditt som tätt sådana frågor.
 

Jacob

Medlem
Aldrig spenderat poäng på Rica men väl på Radisson ett antal gånger.

Håller med föregående svar, ring till hotellet och gör upp det direkt med dom. Normalt får du betala en extra avgift motsvarande vad en extrasäng skulle kosta, 300 kronor låter ganska rimligt.
 

mry

Medlem
Nu kan jag tyvärr inte svara för Rica, men på "min" kedja så ringer man bara hotellet, är barnen unga så bor dom gratis och vi ändrar bara rumstypen. Äldre så är det 2-300 extra bara. Min rekommendation blir således att ringa hotellet vad dom har för rutiner. Hos oss kommer ditt som tätt sådana frågor.

Din kedja börjar på s eller?

Dåligt att ingen sagt välkommen hit till dig redan, så välkommen hit!
 

tic

Medlem
Hos scandic har jag flera gånger kunnat klämma in tre barn i familjerum för samma pris i poäng som för ett dubbelrum, när man använder deras eget poängsystem - rimligtvis borde samma gå när man bokar scandic via eurobonus, men det går ju inte att välja rumstyp eller speca mer än två pers när man bokar. Här borde eurobonus utveckla sin webbsida så att man kan det. Kul att Niklas har erfarenheten att man kan lösa det via telefon i alla fall (om det nu är scandic som avses), måste pröva detta vid tillfälle.
 
Ja jag jobbar på scandic (duckar för frågorna om top floor gåvor och inskränkingarna på kupongerna) jag kan ju inte svara för hela kedjan man här i halmstad är det bara slå en signal så löser vi det. Hellre det än en del bokningar som kommer in för 2 personer i dubbelrum och vid incheck står det en familj med 3 barn.. "ja men barn bor ju grats"
 

Sandberg

Ny medlem
Jag spenderar poäng ganska ofta på hotell med familjen (2 barn 2vxn).
Ringer alltid och pratar med dom och det har aldrig varit något problem. Hittills har jag endast behövt betala extra för barnen på Radisson Blue (i Stockholm och Split) annars inga avgifter för barn på några andra kedjor.
 
Toppen