Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Det var typ det dummaste jag har hört på länge!

Att tillgång till SAS-loungen på CDG skulle baseras på vilken fare basis jag har på biljetten, där två biljetter i samma kabinklass och bokningsklass skulle ha olika villkor, vore barockt och dessutom skulle kräva ett helt annat IT-stöd.

Jag tycker också detta är jätte jättemärkligt!
Det enda med reson måste väl vara att som tidigare i tråden, att it skrivit det lite konstigt och att både SAS kundtjänst och chat misstolkar det hela också.
 

Canadien

Medlem
Andemeningen var säkert att ge korrekt information till Plus-kunder om att de inte kan förvänta sig lounge på t ex hemresan från Dublin. Men det blir snabbt väldigt komplext med alla undantag.
 

Agö

Medlem
Andemeningen var säkert att ge korrekt information till Plus-kunder om att de inte kan förvänta sig lounge på t ex hemresan från Dublin. Men det blir snabbt väldigt komplext med alla undantag.
"- Vi vill förenkla våra kunders resande. Som en del av det introducerar vi SAS Go och SAS Plus. För SAS betyder enkelhet att det du behöver ingår. Under utveckling av det nya konceptet har vi tagit utgångspunkt i våra kunders behov snarare än branschstandard, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef SAS."

Rickard Gustafson, 22 mars 2013.

SAS förenklar resandet - Introducerar SAS Go och SAS Plus - SAS
 
Såhär enkelt är det nu

Go light
Go
Plus
Plus Saver
Plus full flex
Go light utan loungetillgång
Go utan loungetillgång
Plus utan loungetillgång
Plus Saver utan loungetillgång
Plus full flex utan loungetillgång

Lägger man dessutom till tillgång till fast track eller ej blir det ännu enklare...
 

Moco

Medlem
"- Vi vill förenkla våra kunders resande. Som en del av det introducerar vi SAS Go och SAS Plus. För SAS betyder enkelhet att det du behöver ingår. Under utveckling av det nya konceptet har vi tagit utgångspunkt i våra kunders behov snarare än branschstandard, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef SAS."

Rickard Gustafson, 22 mars 2013.

SAS förenklar resandet - Introducerar SAS Go och SAS Plus - SAS

Blir ju väldigt enkelt på sätt och vis; man vet med säkerhet att man får en undermålig produktupplevelse inom Europa. SAS har genom avancerade behovsstudier med komplex analys kommit fram till att behoven tydligen inte inkluderar lounge och fast track framgent.
 

HenrikT

Medlem
Ingen som ska åka plus från CDG snart och kan kolla läget? Jag hade fattat det som att så länge det var en SAS-lounge så skulle det inte vara något problem att komma in vid hemresan (HEL, CDG).
 

KalleSus

Medlem
Om man inte har tillträde till SAS-loungen i Paris på återresa med en plusbiljett - vem har då tillträde? Enbart de som köpt en ToR som utgår från Paris alt. har bokat enkelbiljetter? Det faller ju på sin egen orimlighet.
Den där information på SAS hemsida kan ju bara tolkas som att man inte har tillgång till lounge vid ankomst (t.ex. till Arlanda).

Kan någon ge något exempel på när SAS har lyckats skapa glasklar information?
Titta bara på det först publicerade meddelandet som startade hela den här tråden. Det ledde ju till åtskilliga diskussioner om hur streck och kolumner skulle tolkas och förstås. Nu har SAS hittat en linjal och fått kolumnerna att stagas upp och informationen är förhållandevis begriplig.

Tar man en titt på den tabellen nu - så kan man ju utläsa att man har tillgång till lounge på utestation - vid avgång, om man har businessbiljett, plusbiljett eller är EBG.
 

NotRyan

Medlem
Alltså att dom skrivit sådär beror ju på att dom tagit bort tillträde till nästan alla tredjepartslounger. Naturligtvis kommer man in i SAS lounger och Star Alliance-bolagens lounger som tidigare. Det blir då direkt felaktigt i vissa fall som dom skrivit, ex. vis i Paris, London eller vid utresa till exempel från Alicante och hemresa från Stockholm, men det lär dom väl komma på så småningom. Man kan dock tycka att det är dåligt, men med det projektet är ju inte jag förvånad....
 
Toppen