Senaste nytt

SAS lanserar ny mat/dryck i Business 1 februari 2017

JKW

Medlem
Är intresserad av Ginen. Någon som smakat den?
Personligen hade jag hellre sett t.ex Hernö Gin.

Vad gällande Ölen så ser det på förhand ut som att de har bytt ner sig. De förra alternativen var i mitt tycke väldigt trevliga.
 

palmen

Moderator
Är intresserad av Ginen. Någon som smakat den?
Personligen hade jag hellre sett t.ex Hernö Gin.

Vad gällande Ölen så ser det på förhand ut som att de har bytt ner sig. De förra alternativen var i mitt tycke väldigt trevliga.
Skrev lite om ginen tidigare i tråden
SAS lanserar ny mat/dryck i Business 1 februari 2017 | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hernö Gin var med i testerna men det var den norska Harahorn som valdes. Kul med svensk whisky, norsk gin, dansk vodka ombord. Representation från alla 3 länderna. Om du inte testat Harahorn, varför ser du då hellre Hernö? (som för övrigt är en god gin enligt mig).

Ölen är ett uppköp, den nya Plane Ale är ett steg upp från Cloud hopper. Nu föredrar jag visserligen en IPA framför en Pale ale så är inte så konstigt att den faller mig bättre i smaken men känns ändå som den är av högre kvalité.
Vad det gäller RAS5 mot de tidigare 4 i serien så skulle jag nog säga att den får en tredjeplats, RAS1 (mango-surisen) och RAS4 (Coffe stout) är bättre enligt mig. Lite mycket med 9% om man tänkt dricka en del öl, gör att man får dricka mindre.
 

bossefin

Medlem
Har läst i någon tråd här att vodkan och ginen skulle komma på småflaskor till Plus och försäljning också, hittar dock inte den kommentaren. Någon som vet något. Har noterat i några bilder att det i alla fall inte verkar ha hänt ännu.
 

palmen

Moderator
Har läst i någon tråd här att vodkan och ginen skulle komma på småflaskor till Plus och försäljning också, hittar dock inte den kommentaren. Någon som vet något. Har noterat i några bilder att det i alla fall inte verkar ha hänt ännu.
De har inte kommit ännu på småflaskor men ska vara på väg. Ginen har jag sett bilder på så den ska vara på väg, vodkan är jag inte helt 100 på om den kommer eller inte.
 

palmen

Moderator
Den nya ginen som finns ombord går att köpa i Stavanger för 259NOK för 50cl.
20170212_152020.jpg
 

Peter G

Medlem
Skrev lite om ginen tidigare i tråden
SAS lanserar ny mat/dryck i Business 1 februari 2017 | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hernö Gin var med i testerna men det var den norska Harahorn som valdes. Kul med svensk whisky, norsk gin, dansk vodka ombord. Representation från alla 3 länderna. Om du inte testat Harahorn, varför ser du då hellre Hernö? (som för övrigt är en god gin enligt mig).
.

Undrar vad dom testat och hur de blandade. för Hernö Gin har vunnit alla priser som finns just nu. Senast idag annonserades det ut att Hernö Gin är utsett till "The worlds best Gin". Hernö är Europas mest prisbelönta Gin, samt vunnit flest internationella priser inkl den finaste nu.

Jag har testat harahorn, och kan inte förstå hur den "vann" i ett test mot Hernö Gin. det har den aldrig klarat någon annanstans.
Hellre Hernö Gin ombord som svenk spritprodukt, och en norsk whiskey. än Mackmyra och Harahorn. Nu blir det liksom "lagom" av både istället för något som kan skapa en succé åt SAS. En branded Hernö Gin åt SAS kan vinna priser och blir del i den Gin-community världen runt som just nu älskar Hernö Gin. Senast Australiens högst premiumansedda importör har tagit in Hernö Gin som exklusiv partner down under.

Så dels hade jag valt Hernö Gin för smakens skull, men lika mycket för tyngden i varumärket, communityt runt om, och att SAS bör ha det finaste ombord och inte second best...
Jämför bara känslan i att besöka Hernö Gin på Insta/Facebook resp Harahorn.
nästan komiskt :)

Förstå mig rätt: Harahorn är bra och bättre än det som fanns ombord tidigare, men Hernö Gin spelar i en annan dimension som jag tycker SAS ska alliera sig med i sitt F&B koncept.
 
Last edited:
Toppen