Senaste nytt

Värt att skaffa SAS Eurobonus Mastercard?

fasa21

Medlem
Finns en app för SAS Mastercard via appstore & google play.

Skärmavbild 2017-02-06 kl. 13.43.14.png
 

obs

Medlem
Förstod att gör man en limithöjning görs det en ny ansökan, vilket jag inte vill. Dumt med 2 kreditansökningar.
Ringde de och de skickade ansökan via mail och kunde även bifoga kampanjen så de löser det... hon lät säker på att man kunde få kampanjen med pappersansökan men stämmer det verkligen?

Fick du till en höjning av limit utan en extra kreditansökan?
 

trskial

Medlem
Hade tidigare ett SAS MC och ansökte om höjd kredit till 50k, avslutade det i November 2016 (kredit på 40k). Ansökte nu igen i Januari om ett nytt kort och fick 50k i kredit:eek:
 

matuska

Ny medlem
Tankar om SAS Eurobonus Mastercard:

Har länge gått i tankarna att byta ut COOP-kortet eftersom de har försämrat växlingskursen till EB-poäng väldigt mycket. Har heller inte nära till en COOP-butik så det finns ingen anledning för mig att ha kvar det. Funderade länge på att köra Cashpoints med Norwegian men valet föll på SAS MC. Syftet med kortet är att ha som komplement till mitt Amex.

Det gick väldigt smidigt att ansöka om kortet via länken i denna tråd (tack!) Väldigt modernt att autentisera sig med mobilt bank-ID istället för att få en massa långsamma blanketter hemskickade och jag hade kortet i min hand inom ett par dagar (typ tre arbetsdagar). Efter att de dragit en UC på mig kunde jag logga in i appen med mitt bank-id (utan att ens ha fått kortet) jag höjde då min kreditgräns direkt från 15k till 70k, detta beviljades efter någon dag men jag inte fått en ny UC (återstår att se om det kommer eller ej för er som undrar)

Är EBG i dagsläget så kortet blir gratis vilket uppskattas.

Saker som gjorde att jag lämnade COOP:

- Avsevärd försämring av deras växelkurs till EB-poäng
- Höjda priser på årsavgift
- Väldigt långa köer för att ringa till kundtjänst och inte särskilt trevligt bemötande.
- Det var ganska krångligt att veta hur man låg till om man exempelvis gjort en inbetalning som var överskjutande. Då var det omöjligt att veta exakt vilken summa som skulle betalas in för att man inte skulle åka på ränta, om kundtjänst inte ringdes.

Det enda som känns lite surt är valutaväxlingsavgiften med SAS MC, men i och med att jag är EBG så ingår ju ett travel cash-kort vilket ger en fria uttag under förutsättning att man sätter in pengar innan man åker. (vilket även är samma sak hos COOP)

Ska bli spännande att se om de där 7000 poängen trillar in, har de gjort det för er andra? För som jag ser det finns det två länkar ute idag. Den vanliga på SAS egen hemsida ger endast 4000 poäng.
 
Toppen