Senaste nytt

Vad ger bäst värde när man utnyttjar sina poäng?

lephantome

Medlem
Några tips om vad man ska undvika och vad som ger extra mycket för pengarna när jag ska börja använda mina EB poäng? Jag har nappat på ett par Europa resor i Economy när SAS erbjudit poängrabatt och tycker också barnrabatten är bra, men det kanske är smartare att välja andra saker?
 

Rustscheff

Medlem
Det som betalar sig absolut bäst i "value for money" är long haul första klass med något av bolagen i Star Alliance
 

agehall

Medlem
Uppgraderingar på SAS egna longhauls är också riktigt bra value-for-money, framförallt till economy extra som bara kostar 10000 poäng.

Annars är F-awards som Rustscheff skriver en bra grej att titta på. Dock kräver det en hel del poäng för att kunna bokas.
 

jth

Medlem
awardbiljetter i businessclass på någon av SAS långlinjer (om du kan få tag på några!), economy i Europa är generellt ett dåligt sätt att använda poäng, om det inte är ett bra kampanjpris.
 

agehall

Medlem
Fast longhaul awards på SAS är bara riktigt prisvärda om man utnyttjar AmEx 2-4-1 vouchern. Annars är det ju bara marginellt billigare än att ta ut en partner award vilket öppnar många spännande möjligheter.
 

erc

Medlem
Det beror ju på vad för poängomsättning vi snackar om. Om man som mig kommer upp i 10-20000 poäng med något års intervall är den klassiska eurobonusdestinationen Longyearbyen mycket prisvärt. Att för lika många poäng ta sig till... säg Ängelholm, känns inte lika belönande.

Vidare kan hotell vara en god affär för samma poängbelopp.

Vidare dyker det ju upp prisvärda poängrabatter emellanåt. 30000 till ORD t/r är ju hyfsat.
 

niksal

Medlem
Fast longhaul awards på SAS är bara riktigt prisvärda om man utnyttjar AmEx 2-4-1 vouchern. Annars är det ju bara marginellt billigare än att ta ut en partner award vilket öppnar många spännande möjligheter.

Det idiotiska är ju att till Asien är det för tillfället billigare att ta en *A award (135k) än SK egna award (140k).
 

agehall

Medlem
Japp, det är därför man ska ha 2-4-1 vouchern. :)

Har man inte den så tar man ju hellre något skoj partnerbolag bort till asien.
 

agehall

Medlem
Surt. Du får väl ta och flytta till Sverige eller Norge då.. ;)

Tänk bara på alla miles du får av att pendla till Finland..!
 
Toppen