Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

JohanA

Medlem
Löjrom serveras endast från ARN, OSL och CPH (blir lite väl mycket som skeppas till världens olika hörn, samt all tull papers hantering ;-)

Lock ska skruvas av av crew för en trevligare servering (samma som att dom ska öppna tex ölen åt gästerna ombord vid servering ;-)
Är det VM i sär skriv ning i de den na tråd nu?

Hur som helst, varför skulle det vara värre tullpappershantering med detta än något annat som skeppas?
 

Canadien

Medlem
Är det VM i sär skriv ning i de den na tråd nu?

Hur som helst, varför skulle det vara värre tullpappershantering med detta än något annat som skeppas?
Jag tror Pete har engelska som förstaspråk. Men frågan är relevant, Lufthansa har ju Caviar även från outstations och den tullas knappast in i landet. Men det är väl så att SAS inte har distribution som kan fixa detta.

Edit:
Burken verkar ju tillredas på t ex ARN, och är således tillredd färskvara vilket gör att om de skulle vilja servera ex US så skulle samma tillredning behövas därborta vilket innebär export av löjrom till cateringfirman med allt vad det innebär. Hade SAS istället kört med en 'oöppnad' fabrikspackad burk hade den haft lång hållbarhet och kunde likt öl o sprit åkt med fram och tillbaka.
 

PeteLaw

Medlem
SAS skeppar inga produkter för förtäring till några IC Line stations. All catering produceras lokalt.

(Missade jag någon särskrivning? Visste tyvärr inte att det var viktigare i tråden med korrekt svenska än att få svar/information? För om språket är viktigare så är jag fel person att tagga i tråden)
 
Toppen