Senaste nytt

Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

Gus

Medlem
Smart tjänst men lite höga priser. Skulle kosta 389 kr för mig, min dotter och min fru från Vasastan. Taxi Solna kör oss för 380 kr.
 

mha321

Medlem
Fungerar väldigt bra till flygplatsen, men sämre hemåt då jag anser man får vänta alldeles för länge på en taxi.
Kul med olika upplevelser :) jag tycker precis tvärtom om, helt ok hem men alldeles för galet tidig upphämtning ut..
Smart tjänst men lite höga priser. Skulle kosta 389 kr för mig, min dotter och min fru från Vasastan. Taxi Solna kör oss för 380 kr.
Generellt är det nog en tjänst som är bäst för de som reser ensamma.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johan_fbg

Medlem
Checkade in så fort jag gått av SK142 från Göteborg. När jag kom ut till upphämtningsplatsen väntade jag högst en minut innan en Mercedes Sprinter rullade upp. Han var förvånad att jag skulle hämtas på T4 eftersom nästan alla som använder den här tjänsten åker från T5, enligt honom.

Helt tomt i bussen så för mig var det minst lika smidigt som vanlig taxi. Trevlig chaufför och lugn körning.

(Mål: Hesselby Slott i Vällingby.)
 

Danhild

Medlem
Checkade in på väg genom terminalen. Bilen stod utanför och väntade. Jag och en kille till i bussen. Mitt stopp blev första. Som taxi fast hälften så dyrt :)
 

agehall

Medlem
Repeterar bara informationen från Google Maps. Som Göteborgare i utkanten (?) av Stockholm känner jag mig som Josef K, nedsläppt i en ny och förvirrande verklighet.
Jag tittade på google maps nu och Hässelby ser ju ut att ligga helt galet till där om du frågar mig. Enligt mig är Hässelby området mellan Grimsta och Hässelby Villastad, inget annat.
 

JensE

Medlem
Hur lång tid innan måste man boka vid en resa till Arlanda?
Tänkte prova en gång om jag inte har någon Drivenow bil på gatan.
 

mha321

Medlem
Hur lång tid innan måste man boka vid en resa till Arlanda?
Tänkte prova en gång om jag inte har någon Drivenow bil på gatan.
De kräver 3 timmar för utrikes och 2 timmar för inrikes för upphämtning. Har inte koll på hur långt före det som man faktiskt måste boka.
 
Toppen