Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

Jag hade en bokning på Clarion collection i Sundsvall i mitten på januari.
Hade bokat det billigaste rummet.
Några dagar innan ankomst fick jag mail där dom sa att rummet jag bokat bara hade dusch men att jag kunde uppgradera till ett deluxe-rum med badkar om jag ville (jag har badkar som önskemål i min profil).
Jag frågade om det var möjligt att få det inom förmånen "gratis uppgradering vid tillgänglighet" som guldmedlem.
Fick ganska snabbt svaret att jag hade blivit uppflyttad utan extra kostnad.
Trevligt. En av nätterna var bokad under black friday (699:) och resterande fyra till ordinarie guldmedlemspris 1150:-/natt
 

Superrego

Medlem
Jag tror inte jag blivit uppgraderad någon gång, bara bott på Nordic Choice Hotel 10 ggr då jag nyligen var tvungen att byta hotellkedja till Clarion från Elite Hotel.

Lite frågor:
Nämner dom varje gång vid ankomst att man är uppgraderad om så är fallet?
Är just nu enbart silvermedlem, går det som silver att bli automatiskt uppgraderar eller får man ta diskussionen vid ankomst?

/M
 

olo

Medlem
De nämnar ibland att man blivit uppgraderad, men oftast inte. Det var länge sedan jag var silver, så har inget aktuellt att säga om uppgraderingsfrekvensen där. Men som gold upplever jag det som norm och så vanligt att det rimliga vore med en tråd att skriva i när man inte blev uppgraderad, istället för att notera när det händer.

Sen är det så klart viktigt att man inte bokar via tredjepartssiter. Då uppgraderar de dig aldrig.
 

seppma

Medlem
Bookade rom på Choice hjemmeside og trodde at min gullstatus skulle automatisk komme opp ved innssjekk, men tydligen ikke måtte spørre etter oppgradering og den fl. Vann som jeg skulle også få fikk jeg aldrig. Det fanns ikke noen vann fl. I rummet. Hotellet vsr Clarion Vesterbrogate i Cph.
 

seppma

Medlem
Bookade rom på Choice hjemmeside og trodde at min gullstatus skulle automatisk komme opp ved innssjekk, men tydligen ikke måtte spørre etter oppgradering og den fl. Vann som jeg skulle også få fikk jeg aldrig. Det fanns ikke noen vann fl. I rummet. Hotellet vsr Clarion Vesterbrogate i Cph.
 

Hachans

Medlem
Bookade rom på Choice hjemmeside og trodde at min gullstatus skulle automatisk komme opp ved innssjekk, men tydligen ikke måtte spørre etter oppgradering og den fl. Vann som jeg skulle også få fikk jeg aldrig. Det fanns ikke noen vann fl. I rummet. Hotellet vsr Clarion Vesterbrogate i Cph.

Bodde på det hotellet för lite sen och blev väldigt besviken. Ingen uppgradering, inget vatten och ingen restaurangcheck.
 

Nero

Ny medlem
Sedan Choice ändrade sitt kundprogram förra året uppgraderas inte silvermedlemmar längre, utan man måste ha minst guldstatus. Har varit med om att man beklagat att det inte fanns några lediga rum i högre prisklass att uppgradera till, men annars är det, som några uttryckt det, regel att man uppgraderas med automatik vid lediga bättre rum. Tyvärr måste man fråga på en del hotell. Villkoren kring förmånerna, skiljer sig också mellan olika länder, så om man inte vill bli besviken, så är det bara att läsa igenom dessa!
 

Hachans

Medlem
Sedan Choice ändrade sitt kundprogram förra året uppgraderas inte silvermedlemmar längre, utan man måste ha minst guldstatus. Har varit med om att man beklagat att det inte fanns några lediga rum i högre prisklass att uppgradera till, men annars är det, som några uttryckt det, regel att man uppgraderas med automatik vid lediga bättre rum. Tyvärr måste man fråga på en del hotell. Villkoren kring förmånerna, skiljer sig också mellan olika länder, så om man inte vill bli besviken, så är det bara att läsa igenom dessa!

Man kan ju tycka att om villkoren skiljer sig, så borde det framgå tydligt på hemsidan. Jag har blivit bränd i både Norge och Danmark på det här, och status var en av anledningarna till att jag bodde där.

Sen är det alltid en evig fight om gratisdricka i minibaren på vissa hotell. Det har gått så långt att jag har medlemsvillkoren på bokmärke i mobilen...
 
Toppen