Senaste nytt

Pontus in the Air öppnar exklusiv VIP-lounge

BusinessClass

Redaktör
Pontus in the Air och American Express har inlett ett långsiktigt samarbete och öppnar under våren 2017 Europas första American Express Lounge för medlemmar på Pontus in the Air. Loungen blir en del av Pontus in the Air och ska erbjuda medlemmarna en förstklassig start på resan, enligt ett pressmeddelande. Krögaren och entreprenören Pontus Frithiof…
 
  • Gilla
Reactions: Gus

dino_81

Medlem
+1 på den. Centurion Loungerna kräver ju Platinum eller Centurion. Vore fint om det räckte med Elite här

Isf är det väl ett måste med en BC-hörna...? Eftersom "alla" här har Elite.

Kul idé dock. Hur fungerar det på liknade lounger (dvs. Amex) runt om i världen?

Är det olika priser för entré beroende på vilket kort man har? Förutom de som ger fri entré?
Är loungerna helt dedicerade för Amex-kunder, hur är det med "gäster"?

Edit: borde kanske läst artikeln först, endast 40 platser för VIP-gäster gör att jag tänker att det är endast är för Centurion/Platinum.
 

hg1980

Medlem
Isf är det väl ett måste med en BC-hörna...? Eftersom "alla" här har Elite.

Kul idé dock. Hur fungerar det på liknade lounger (dvs. Amex) runt om i världen?

Är det olika priser för entré beroende på vilket kort man har? Förutom de som ger fri entré?
Är loungerna helt dedicerade för Amex-kunder, hur är det med "gäster"?
Om jag minns rätt så kommer du in gratis med Centurion och Platinum och kan betala dig in med övriga AMEX.
 

Morgan

Medlem
Pratar vi alltså om en lounge på Arlanda med gratis champagne och trerätters a la carte för de med rätt plastkort? Låter otroligt i mina öron. Jag får lite samma vibbar som när SJ meddelade att de skulle börja erbjuda varm mat i loungen på centralen. Visade sig vara mikromat man fick betala för :)
 
Pratar vi alltså om en lounge på Arlanda med gratis champagne och trerätters a la carte för de med rätt plastkort? Låter otroligt i mina öron. Jag får lite samma vibbar som när SJ meddelade att de skulle börja erbjuda varm mat i loungen på centralen. Visade sig vara mikromat man fick betala för :)
Jag tror inte heller det blir gratis. Men en viktig skillnad är att maten på Pontus är värd att betala för, till skillnad mot SJs skräp. Hursom så ska det bli kul att se vad erbjudandet blir och hur det kommer att fungera!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen