Bokade en resa för två, där mitt ressällskap fick personliga förhinder och kan inte resa med.
Vi av erfarenhet så köpte jag till avbeställnings skydd för 2 x 349 kr och hoppades på ngt av nedanstående fritt citerade.
Flygbolaget är Lufthansa och Condor, resan går från GOT till Barbados via FRA den 7/2:e.
VEM som sålde mina biljetter kan anses ointressant i nuläget.
Hej,
Då NN inte kan åka med på denna flighten så undrar jag om:
-Det går att få tillbaka pengarna?
-Då jag åker så går det att gradera upp till Business class för de pengarna som jag betalt för NN´s biljett?
-Är biljetten personlig, eller kan jag sälja den? Jag löste avbeställnings skydd.
Ni kan väl höra av er på antingen mail eller telefon.
Svar:
Vi har tagit emot ditt mejl där du önskar att avboka hela din resa.
Vi har kontrollerat flygbolagets regler och tyvärr tillåter flygbolaget inte någon återbetalning av resan.
FLygbolaget tillåter inte heller namnändring på biljetten och du kan inte utnyttja pengarna till att uppgradera din biljett.
Observera! Din resa är ännu inte avbokad utan vi ber dig vänligen återkomma till oss och bekräfta att du önskar avboka din resa.
Slut citat.
Vad då HELA min resa? Ärendet gäller ju en person av två. Det verkar som dom inte ens läst hela mitt mail eller förstått det. Efter 25 minuters telefonköande får jag ungefär samma svar, och utan förklaring varför.
Det hela känns synnerligen nonchalant och jag vore tacksam för tips och råd innan jag ställer mig i Lufthansas telefonkö.
Alley Cat
Vi av erfarenhet så köpte jag till avbeställnings skydd för 2 x 349 kr och hoppades på ngt av nedanstående fritt citerade.
Flygbolaget är Lufthansa och Condor, resan går från GOT till Barbados via FRA den 7/2:e.
VEM som sålde mina biljetter kan anses ointressant i nuläget.
Hej,
Då NN inte kan åka med på denna flighten så undrar jag om:
-Det går att få tillbaka pengarna?
-Då jag åker så går det att gradera upp till Business class för de pengarna som jag betalt för NN´s biljett?
-Är biljetten personlig, eller kan jag sälja den? Jag löste avbeställnings skydd.
Ni kan väl höra av er på antingen mail eller telefon.
Svar:
Vi har tagit emot ditt mejl där du önskar att avboka hela din resa.
Vi har kontrollerat flygbolagets regler och tyvärr tillåter flygbolaget inte någon återbetalning av resan.
FLygbolaget tillåter inte heller namnändring på biljetten och du kan inte utnyttja pengarna till att uppgradera din biljett.
Observera! Din resa är ännu inte avbokad utan vi ber dig vänligen återkomma till oss och bekräfta att du önskar avboka din resa.
Slut citat.
Vad då HELA min resa? Ärendet gäller ju en person av två. Det verkar som dom inte ens läst hela mitt mail eller förstått det. Efter 25 minuters telefonköande får jag ungefär samma svar, och utan förklaring varför.
Det hela känns synnerligen nonchalant och jag vore tacksam för tips och råd innan jag ställer mig i Lufthansas telefonkö.
Alley Cat