Senaste nytt

Thailand/honkong/peking ev Australien

nota bene

Medlem
En egen reflektion med open jaw i 2 olika zoner: kan vara så att det funkade i dett fall då båda zonerna kostade lika mkt?! Inte så troligt kanske men iaf en liten möjlighet.

En fråga Är det värt att missa Seoul btw om man får möjlighet att flyga Lufthansa F till Tokyo direkt?
Några tankar:

Borde inte ha att göra med att det är samma pris för de två zonerna - däremot är frågan om en open-jaw i olika zoner prissätts efter den dyrare zonen som t/r eller om det prissätts som (z1+z2)/2 där z1 respektive z2 står för pris för t/r till z1 respektive z2.

Jag skulle absolut boka LH F till HND om det inte finns till ICN just din dag. Men om du inte har testat Asiana F är det ju också en intressant upplevelse. Just FRA/MUC-HND finns väldigt ofta awards med LH F så det är inte svårt att boka.

Det går att hitta ganska rimliga biljetter i ekonomi om man vill åka till Korea från Tokyo, alternativt ett bra sätt att bränna av BA Avios om man har sådana tillgängliga. Jag utnyttjar nästan alla mina Avios för flighter ex-HKG och ex-Japan inom Asien. Även flygningar med MH/QF i regionen är bra värde, samt en del kortare linjer med AA inrikes eller till Kanada.

Nu är detta lite utanför Eurobonus, men just awards i Asien blir nästan alltid billigare i poäng med Oneworld än med Star Alliance.
 

Eltoro76

Medlem
Några tankar:

Borde inte ha att göra med att det är samma pris för de två zonerna - däremot är frågan om en open-jaw i olika zoner prissätts efter den dyrare zonen som t/r eller om det prissätts som (z1+z2)/2 där z1 respektive z2 står för pris för t/r till z1 respektive z2.

Jag skulle absolut boka LH F till HND om det inte finns till ICN just din dag. Men om du inte har testat Asiana F är det ju också en intressant upplevelse. Just FRA/MUC-HND finns väldigt ofta awards med LH F så det är inte svårt att boka.

Det går att hitta ganska rimliga biljetter i ekonomi om man vill åka till Korea från Tokyo, alternativt ett bra sätt att bränna av BA Avios om man har sådana tillgängliga. Jag utnyttjar nästan alla mina Avios för flighter ex-HKG och ex-Japan inom Asien. Även flygningar med MH/QF i regionen är bra värde, samt en del kortare linjer med AA inrikes eller till Kanada.

Nu är detta lite utanför Eurobonus, men just awards i Asien blir nästan alltid billigare i poäng med Oneworld än med Star Alliance.
Tack för tipset, just Seoul är inget måste, mer en kul grej när man ändå är ute o flänger :)
Vi får se vad jag får ihop när segmenten emellan är klara ;)
 
Nu ska ni få höra :)
Jag ringde Talinn för att kolla hur det var med open jaw med olika zoner och han visste inte men erbjöd sig att testa att boka så det slutade med att jag har en bokning enligt följande:

Tack för återrapportering, då kan man alltså ha open jaw mellan två olika zoner, bra att veta.
Håller med, tack för återrapporteringen. Frågan är om t.ex Köpenhamn - Frankfurt - Tokyo med en open jaw och sen Frankfurt - Köpenhamn är ok också.
 
Toppen