Senaste nytt

Thailand/honkong/peking ev Australien

Eltoro76

Medlem
Har letat lite själv på UNiteds hemsida och det verkar ju finnas iaf lite att välja på...
Om jag nu gjort rätt...
IMG_0619.PNG

Utresa stockholm-Frankfurt-Seoul-Tokyo

IMG_0620.PNG

Ett till utreseförslag


IMG_0621.PNG


Resa tokyo-sydney


IMG_0622.PNG
 

Attachments

  • IMG_0623.PNG
    IMG_0623.PNG
    296,3 KB · Visningar: 151
  • IMG_0624.PNG
    IMG_0624.PNG
    278,2 KB · Visningar: 161
  • IMG_0626.PNG
    IMG_0626.PNG
    270,4 KB · Visningar: 157
  • IMG_0627.PNG
    IMG_0627.PNG
    285,7 KB · Visningar: 147
  • IMG_0628.PNG
    IMG_0628.PNG
    287,5 KB · Visningar: 147

palmen

Moderator
Har letat lite själv på UNiteds hemsida och det verkar ju finnas iaf lite att välja på...
Om jag nu gjort rätt...
Visa bifogad bild 60894
Utresa stockholm-Frankfurt-Seoul-Tokyo

Visa bifogad bild 60895
Ett till utreseförslag


Visa bifogad bild 60896

Resa tokyo-sydney


Visa bifogad bild 60897
Det där fungerar tyvärr inte, du får inte göra mer än max 1 stopp i en tredjezon och du får inte använda två tredjezoner.
Du kan inte flyga ARN-FRA-ICN-NRT-CTU-SYD då det blir 3 stopp i tredjezon, Seoul, Tokyo, chengdu.
Du kan inte heller flyga ARN-FRA-HND-BKK-SYD då du nyttjar två tredjezoner (Bangkok och Tokyo är inte samma zon).

Det du kan göra är att boka ARN-FRA-BKK-SYD, eller ARN-FRA-NRT-AKL-SYD (går att flyga Tokyo till Sydney med ana men tror det är väldigt få platser som award där).

Eller hade du tänkt att boka det som 2 olika resor? I så fall skulle det fungera.
 

Eltoro76

Medlem
Det där fungerar tyvärr inte, du får inte göra mer än max 1 stopp i en tredjezon och du får inte använda två tredjezoner.
Du kan inte flyga ARN-FRA-ICN-NRT-CTU-SYD då det blir 3 stopp i tredjezon, Seoul, Tokyo, chengdu.
Du kan inte heller flyga ARN-FRA-HND-BKK-SYD då du nyttjar två tredjezoner (Bangkok och Tokyo är inte samma zon).

Det du kan göra är att boka ARN-FRA-BKK-SYD, eller ARN-FRA-NRT-AKL-SYD (går att flyga Tokyo till Sydney med ana men tror det är väldigt få platser som award där).

Eller hade du tänkt att boka det som 2 olika resor? I så fall skulle det fungera.

Första och sista etappen är award med 2-4-1 tänkte jag
Övriga 3 flyg som enkelresor med eurobonuspoäng eftersom jag är i olika zoner och "jiddrar"

Eller går Tokyo-sydney med mellandlandning och sydney-phuket ta som en open jaw? Skulle det funka så sparar jag ju lite poäng.
 

palmen

Moderator
Första och sista etappen är award med 2-4-1 tänkte jag
Övriga 3 flyg som enkelresor med eurobonuspoäng eftersom jag är i olika zoner och "jiddrar"

Eller går Tokyo-sydney med mellandlandning och sydney-phuket ta som en open jaw? Skulle det funka så sparar jag ju lite poäng.
Osäker på om den open jaw fungerar då det är 2 olika zoner. Har inte koll på om det är tillåtet eller inte
 

Eltoro76

Medlem
Nu ska ni få höra :)
Jag ringde Talinn för att kolla hur det var med open jaw med olika zoner och han visste inte men erbjöd sig att testa att boka så det slutade med att jag har en bokning enligt följande:

Stockholm-Frankfurt-Seoul-Tokyo och hem från Bangkok via Munchen, här kommer jag antingen behöva att boka om det från Phuket för 150 kr alt om jag vill ha några dagar i Bangkok boka en enkelresa och det var ju inte jättedyrt direkt. Tänkte inte riktigt klart där för hade ju inte tänkt boka men när chansen dök upp så var det ändå dumt att inte göra det kände jag.

Så nu ska jag omplanera resan från tokyo till Phuket via sydney mm.
Återkommer när jag bokat klart.
 

palmen

Moderator
Nu ska ni få höra :)
Jag ringde Talinn för att kolla hur det var med open jaw med olika zoner och han visste inte men erbjöd sig att testa att boka så det slutade med att jag har en bokning enligt följande:

Stockholm-Frankfurt-Seoul-Tokyo och hem från Bangkok via Munchen, här kommer jag antingen behöva att boka om det från Phuket för 150 kr alt om jag vill ha några dagar i Bangkok boka en enkelresa och det var ju inte jättedyrt direkt. Tänkte inte riktigt klart där för hade ju inte tänkt boka men när chansen dök upp så var det ändå dumt att inte göra det kände jag.

Så nu ska jag omplanera resan från tokyo till Phuket via sydney mm.
Återkommer när jag bokat klart.
Tack för återrapportering, då kan man alltså ha open jaw mellan två olika zoner, bra att veta.
I övrigt gjorde du helt rätt, boka alltid först och tänk sen vad det gäller Awards med eurobonus. Om du behöver avboka får du tillbaka alla poäng och det du betalat (så länge poängen inte gått ut). En ombokning kostar som sagt bara 150 kronor och det är ju överkomligt om du vill förändra något.
 

Eltoro76

Medlem
Tack för återrapportering, då kan man alltså ha open jaw mellan två olika zoner, bra att veta.
I övrigt gjorde du helt rätt, boka alltid först och tänk sen vad det gäller Awards med eurobonus. Om du behöver avboka får du tillbaka alla poäng och det du betalat (så länge poängen inte gått ut). En ombokning kostar som sagt bara 150 kronor och det är ju överkomligt om du vill förändra något.

Tack för det, ja det verkar helt klart vara en djungel.... så skönt att ha den delen klar :)
Nu är mitt dilemma hur jag ska få in peking och honkong men det kanske jag får ta boka för pengar. Är ju inga jätteavstånd och då kan man ju ta ekonomiklass även om det tar emot ;)

Sydney var det faktiskt enklare med...

En egen reflektion med open jaw i 2 olika zoner: kan vara så att det funkade i dett fall då båda zonerna kostade lika mkt?! Inte så troligt kanske men iaf en liten möjlighet.

En fråga Är det värt att missa Seoul btw om man får möjlighet att flyga Lufthansa F till Tokyo direkt?
 
Toppen