Senaste nytt

SAS nya hemsida

mha321

Medlem
Men om jag ska speca allt i detalj så kan jag ju lika gärna skriva koden själv. För det blir ju på den nivån man måste interagera med de flesta indiska konsulter.
För att vara rättvis mot dem så finns det en massa vassa utvecklare i Indien också, som absolut inte kräver spec på mer nivå än vad som görs här hemma.

Däremot kommer du inte åt dem på "svenska upphandlingar av outsourcing", för de jobbar generellt inte som konsulter. Och de håller sig definitivt borta från de stora outsourcing företagen som enbart konkurrerar med pris. (det finns självklart alltid undantag men majoriteten).

För övrig precis som att de flesta riktigt vassa utvecklarna i Sverige inte heller jobbar som konsulter, för att du varken får det inflytande eller de pengar du annars kan få den vägen.

Om du däremot startar ett lokalt kontor och anställer folk på motsvarande villkor som du skulle göra hemma så kan du få väldigt duktig personal och fortfarande betala betydligt mindre än i Sverige.

Men det kräver en rejäl insats och mycket management. Knappast något som tex sas kan eller vill hantera idag.
 

Brandten

Medlem
Om du däremot startar ett lokalt kontor och anställer folk på motsvarande villkor som du skulle göra hemma så kan du få väldigt duktig personal och fortfarande betala betydligt mindre än i Sverige.

Men det kräver en rejäl insats och mycket management. Knappast något som tex sas kan eller vill hantera idag.

OT: Det har vi gjort och kan instämma att det var MYCKET jobb att styra upp och tar mycket tid nu att managera. Flera projekt är billigare att göra här hemma när man tar med allt i betraktning.
 

RickardG

Medlem
Vi glider OT nu - tillbaka till ämnet please.

Jag är mest fascinerad av att vi verkar ha så olika upplevelser. För mig fungerar det oförsämt bra jämfört med många andra, för till synes samma moment. Vissa verkar kunna boka sittplats hur enkelt som helst, andra inte alls. Ni som upplever problem, skriv gärna OS och webbläsare så kanske det går att hitta någon röd tråd på klientsidan om det finns någon sådan.
 

Andreas.Net

Medlem
Vi glider OT nu - tillbaka till ämnet please.

Jag är mest fascinerad av att vi verkar ha så olika upplevelser. För mig fungerar det oförsämt bra jämfört med många andra, för till synes samma moment. Vissa verkar kunna boka sittplats hur enkelt som helst, andra inte alls. Ni som upplever problem, skriv gärna OS och webbläsare så kanske det går att hitta någon röd tråd på klientsidan om det finns någon sådan.
För mig så funkar sidan bäst i Google Chrome, IE verkar de inte ha testat med så hemskt mycket.
 
IMG_7340.PNG

Om man har siffror i sin bokningsreferens, får man inte flyga då? :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: srg

bossefin

Medlem
Varit inne och valt säte. Klickar på "återgå till mina bokningar". Då ser sidan ut så här. Den ber mig logga in för att se mina bokningar - samtidigt som jag är inloggad. Suck! sas.JPG
 
Toppen